حذف صد درصدی نسخه‌های کاغذی درمراکز ملکی سازمان تامین اجتماعی قم

مدیر درمان تامین اجتماعی استان قم گفت:در مراکز ملکی سازمان تامین اجتماعی در استان قم، ١٠٠ درصد نسخه‌های کاغذ حذف شدند و تا سال ١٤٠٠ به دنبال حذف نسخه‌های کاغذی در مراکز طرف قرارداد این سازمان در استان هستیم. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،مدیر درمان تامین اجتماعی قم نیز در نشست خبری با […]

مدیر درمان تامین اجتماعی استان قم گفت:در مراکز ملکی سازمان تامین اجتماعی در استان قم، ١٠٠ درصد نسخه‌های کاغذ حذف شدند و تا سال ١٤٠٠ به دنبال حذف نسخه‌های کاغذی در مراکز طرف قرارداد این سازمان در استان هستیم.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،مدیر درمان تامین اجتماعی قم نیز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قم با اشاره به امکانات درمانی سازمان تامین اجتماعی در استان اظهار کرد: این سازمان با چهار مرکز درمانی ملکی در استان قم دارد که برجسته ترین آن بیمارستان امام رضا(ع) است، سازمان تامین اجماعی با ٨٠٠ مرکز دیگر در استان قرارداد دارد.

دکتر داوود علیمحمدی ادامه داد: در مراکز ملکی سازمان تامین اجتماعی در استان قم، ١٠٠ درصد نسخه‌های کاغذ حذف شدند و تا سال ١٤٠٠ به دنبال حذف نسخه‌های کاغذی در مراکز طرف قرارداد این سازمان در استان هستیم. اکنون ١٦ درصد بیماران زیرپوشش سازمان در استان قم از طریق سیستم ارجاع به پزشکان متخصص ارجاع می‌شوند و این درصد طی سال‌های آینده بالا می‌رود.

مدیردرمان تامین اجتماعی استان قم افزود: در بحث درمان این سازمان در استان، حدود ٣٨٠ میلیارد تومان تا پایان سال ٩٧ هزینه می‌شود، سازمان ١٨ نوع خدمات را به مردم ارائه می‌دهد و سرانه هر بیمار در سازمان حدود ٤٥٠هزار تومان است.

علیمحمدی بیمارستان امام رضا(ع) را بهترین بیمارستان از لحاظ اعتباربخشی در استان قم دانست و تصریح کرد: در سال ٩٢ در سازمان تامین اجتماعی استان به حدود ٥٠٠ هزار نفر ارائه خدمات درمانی انجام می‌دادیم، اما این رقم در سال جاری به بیش از دو میلیون نفر رسید.

وی ادامه داد: نوبت گیری پزشکان متخصص در مراکز ملکی سازمان تامین اجتماعی در استان به صورت حضوری، تلفنی، اپلیکیشن موبایل، حضوری و ارجاع پزشکان صورت می‌گیرد، اما تعداد مراجعات مردم به مراکز ملکی تامین اجتماعی بسیار بیشتر از ظرفیت این مراکز است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان قم افزود: این سازمان حدود ٧٥٠ هزار بیمه شده در استان دارد، در حالی که ظرفیت ارائه خدمت مراکز ملکی سازمان در قم روزانه حدود چهار هزار نفر است.

علیمحمدی با اشاره به ارائه خدمات به بیماران خاص در استان قم اظهار کرد: در ٩ ماه نخست سال جاری ٢٨ میلیارد تومان هزینه درمان بیماران خاص زیرپوشش سازمان تامین اجتماعی در استان شد، همچنی ٨٥ درصد هزینه درمان شیمی درمانی توسط سازمان پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: سال گذشته ٦٣ هزار نفر از بیماران زیرپوشش سازمان تامین اجتماعی در استان قم در بیمارستان‌های طرف قرارداد بستری شدند که ٩٠ درصد هزینه آن‌ها از طرف سازمان پرداخت می‌شود.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان قم افزود: این سازمان حدود ١٥٠ میلیارد تومان از کارخانه‌های استان طلبکار است، اما برای حفظ تولید مجبور به مماشات است، دولت ١٨٠ هزار میلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی بدهکار است و در صورت پرداخت این بدهی‌ها، سازمان به راحتی می‌تواند تمام بدهی‌های خود را پرداخت کند.

علیمحمدی طرح تحول سلامت را موجب افزایش هزینه‌های سازمان تامین اجتماعی دانست و تصریح کرد: یک بیمارستان تامین اجتماعی جوابگوی نیازهای استان نیست، ولی وضعیت اقتصادی موجب شده است که هیچ کلنگ جدیدی برای احداث بیمارستان در قم به زمین زده نشود، درحالی که به یک بیمارستان ٢٠٠ تخت خوابی دیگر نیاز داریم.

وی خاطرنشان کرد: بیمارستان امام رضا(ع) به لحاظ راه دسترسی مشکلات زیادی دارد و روزانه هزار نفر به این بیمارستان مراجعه می‌کنند. سالیانه ١٢ هزار بستری و ٩ هزار عمل جراحی در این بیمارستان انجام می شود. بیمارستان به لحاظ ضریب اشغال تخت جزو چهار بیمارستان تامین اجتماعی کشور است و بیشترین مراجعات در سطح بیمارستان‌های سازمان تامین اجتماعی برای بحث تروما به بیمارستان امام رضا(ع) صورت می‌گیرد.

مدیرکل تامین اجتماعی قم  نیز گفت: در سال ١٣٥٧ تنها ٢ مرکز خدماتی تامین اجتماعی در این استان وجود داشته ولی در حال حاضر با ٩ برابر افزایش به ١٨ مرکز ارتقا پیدا کرده است.
علی اصغر دادخواه روز سه شنبه درگفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: در سال ٥٧ همچنین هیچ یک از کارگران ساختمانی قم تحت پوشش تامین اجتماعی قرار نداشتند، ولی اکنون ١٨ هزار و ٥٠٠ کارگر ساختمانی که همراه با خانواده ها و افراد تحت تکفل خود جمعیتی بالغ بر ٩٠ هزار تن را تشکیل می دهند، از خدمات تامین اجتماعی برخوردار می باشند.
وی تعداد کارگاه های تحت پوشش تامین اجتماعی استان در آغاز انقلاب را نیز ٩٧٠ مورد ذکر کرد و افزود: این تعداد هم اکنون به ١٣ هزار و ٢٠٠ کارگاه افزایش یافته است.
وی گفت: در استان قم بیش از ٣٧ هزار بازنشسته و مستمری بگیر تامین اجتماعی وجود دارد که این تعداد در نخستین سال پیروزی انقلاب تنها ٣٠٠ تن بوده و جمعیت تحت پوشش نیز از ٣٩ هزار و ٦٠٠ تن در سال ٥٧ به ٧٦٠ هزار در سال ٩٧ رسیده که رشدی ٢٠ برابری به شمار می آید.
وی جمعیت قم درسال ٥٧ را ٢٩٣ هزار تن دانست و گفت: تعداد فعلی جمعیت یک میلیون و ٢٩٣ هزار تن است که بیش از ٥٩ درصد آن جزء بیمه شدگان تامین اجتماعی محسوب می شوند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه ٧٠٠ هزار دفترچه بیمه تامین اجتماعی در قم صادر و یا تمدید اعتبار شده است.
دادخواه با اشاره به وجود چهار شعبه اصلی، پنج کارگزاری و ٢ شعبه اقماری تامین اجتماعی در استان گفت: با اجرای طرح نوین کارت سلامت که فعلا به صورت آزمایشی از بابلسر آغاز شده طی سال های آینده بیمه شدگان بدون مراجعه به شعب های تامین اجتماعی اقدام به درخواست صدور و یا مدت دار کردن کارت سلامت مربوطه خواهند کرد.
وی همچنین با اشاره به آماده شدن ساختمان شعبه ٢ تامین اجتماعی، اعتبار هزینه شده برای آن را ١٠ میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: در این شعبه که در بلوار ١٥ خرداد قم واقع شده و در دهه فجر به بهره برداری می رسد، میز خدمت ایجاد و در بدو مراجعه ارباب رجوع به شکل هماهنگ و منظم راهنمایی های لازم ارائه به آنان ارائه می شود.
وی گفت: نظیر همین طرح ( ایجاد شعبه  مستقل ) برای شهرک پردیسان نیز در دستور کار است و در صورت تامین اعتبار در سال ٩٨ اجرا می شود.
دادخواه همچنین با اشاره به برنامه ریزی صورت گرفته برای توسعه خدمات غیرحضوری تامین اجتماعی استان گفت: در حال حاضر ٢٤ خدمت الکترونیک توسط سازمان تامین اجتماعی در دو بخش بیمه ای و درمان ارائه می شود که تعداد آن تا اردیبهشت سال آینده به ٦٤ مورد خواهد رسید.

 مدیر شعب بانک رفاه کارگران استان قم ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قم با اشاره به سابقه بانک رفاه کارگران اظهار کرد: این بانک در سال ٣٩ با سرمایه کارگری تاسیس شد، سرمایه بانک تا سال ٨٩ حدود ١٠٠ میلیارد تومان بود، اما از آن زمان تاکنون سرمایه بانک ٢٦ برابر شد و به دنبال رسیدن به سرمایه هشت هزار میلیارد تومانی در بانک رفاه در سال آینده هستیم.

ابراهیم اسکندری ادامه داد: بانک رفاه کارگران به عنوان یک بانک خصوصی تجاری ثبت شده است و هر سال بین ٢٥ هزار تا ٣٥ هزار میلیارد تومان تسهیلات می‌دهد، بانک به دنبال همراهی با دولت برای حفظ اشتغال است.

مدیر شعب بانک رفاه کارگران استان قم افزود: در این بانک به دانشگاه علوم پزشکی، سازمان تامین اجتماعی و بیمه سلامت ارائه خدمات می‌دهیم.

اسکندری تعداد شعبات بانک رفاه کارگران استان قم را ١٠ شعبه دانست و تصریح کرد: این بانک ١٢١ نفر پرسنل دارد و مددجویان سازمان‌ تامین اجماعی و مددجویان سازمان بهزیستی از طریق بانک تسهیلات دریافت می‌کنند، تسهیلات بانک رفاه کارگران در استان قم در طی سه سال گذشته حدود ٣٥٠ میلیارد تومان بود.

وی ادامه داد: بانک رفاه کارگران در استان قم در تکمیل بیمارستان فرقانی با ٥٠ میلیارد تومان تسهیلات و احداث کارخانه تولید دستمال کاغذ تاشو با ١٢ میلیارد تومان تسهیلات مشارکت داشته است.

مدیر شعب بانک رفاه کارگران استان قم افزود: این بانک طرح کرامت را برای مستمری بگیران در نظر گرفته است که با سپرده گذاری این افراد در بانک، تسهیلات به آن‌ها با سودی حتی کمتر از نرخ بانک مرکزی پرداخت می‌شود.

اسکندری با اشاره به منابع بانکی استان قم اظهار کرد: در سه سال اخیر به دلیل این که بانک رفاه کارگران بانک سلامت شده است، بخشی از منابع استان‌ها در اختیار مرکز برای پرداخت تسهیلات به بخش درمان قرار می‌گیرد. ٥٠ درصد از منابع بانک رفاه کارگران استان قم در خود استان هزینه می‌شود و برای صرف منابع در خود قم تا ٨٠ درصد کل منابع استان محدودیتی نداریم.

وی ادامه داد: فرهنگ قرض الحسنه طی سال‌های اخیر در کشورمان کمرنگ شد، بانک به عنوان قلب عمل می‌کند و زمانی که منابع گران قیمت وارد بانک شود، تسهیلات بانکی هم گران تمام خواهد شد، اکنون مکلف هستیم که منابع قرض الحسنه در خود سرفصل‌های قرض الحسنه هزینه شود.

مدیر شعب بانک رفاه کارگران استان قم خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تاکنون ٣٠ درصد از منابع قرض الحسنه ای این بانک کاهش پیدا کرده است.