جلوگیری از ۱۲۰ هزار سفر درون‌شهری با ارائه خدمات غیرحضوری آبفا

رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم گفت: با تقویت و ارتقای مرکز ۱۲۲ سالانه بیش از ۱۲۰ هزار تردد شهری با استفاده از ظرفیت این مرکز حذف می‌شود. به گزارش  پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قم، دکتر علی جان صادق پور با […]

رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم گفت: با تقویت و ارتقای مرکز ۱۲۲ سالانه بیش از ۱۲۰ هزار تردد شهری با استفاده از ظرفیت این مرکز حذف می‌شود.

به گزارش  پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قم، دکتر علی جان صادق پور با بیان اینکه ارائه خدمات در مبدأ در تمام زمینه‌ها در سال‌های اخیر در دستور شرکت آب و فاضلاب استان قم قرارگرفته است گفت: بر همین اساس با تقویت و ارتقای مرکز ۱۲۲ سالانه بیش از ۱۲۰ هزار تردد شهری با استفاده از ظرفیت این مرکز حذف می‌شود.

وی با اشاره به مسئولیت اجتماعی شرکت‌های آب و فاضلاب در ارائه خدمات مشتری‌مدارانه  و کمک به بهبود فضای  زیست شهری خاطرنشان کرد: مرکز ارتباطات ۱۲۲قم  با پاسخگویی تلفنی به همه موضوعات مطرح شده از سوی مشترکین، تمام درخواست‌های فروش، پس از فروش، فوریتی، بررسی صورتحساب و شکایات را ثبت و پیگیری می‌کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به افزایش اطمینان مردم به مرکز ۱۲۲ آبفای قم گفت: در تلاش هستیم تا با بهبود خدمات‌رسانی به ویژه در زمان کمتر به مردم، اعتمادی که به این سامانه شده است را تقویت کنیم.

وی همچنین با اشاره به ارائه ۲۲ خدمت از طریق سایت شرکت آب و فاضلاب به صورت غیرحضوری به مردم خاطرنشان کرد: تمام این خدمات در هر ساعتی از شبانه‌روز و در تمام روزهای هفته قابل ارائه است.

دکتر صادق پور با اشاره تقویت سه منطقه امور مشترکین آبفا و استقرار امور شهرها در شهرهای تابعه اظهار داشت: با سیاست تمرکززدایی که در دستور کار شرکت است زمینه سهولت دسترسی مردم به مناطق امور مشترکین را فراهم کردیم تا به آسانی خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند.

وی با اشاره به افزایش ارتباطات و تعاملات شرکت آب و فاضلاب با مشترکین یادآور شد: با مجموع اقدامات انجام شده، مراجعات حضوری به واحدهای مختلف شرکت آب و فاضلاب کاهش یافته و رضایت‌مندی نسبی مشتریان را به دنبال داشته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با بیان اینکه تمام جمعیت شهری تحت پوشش آب باکیفیت و مطلوب هستند ابراز داشت: ما در تابستان گذشته حتی یک مورد قطعی آب برنامه‌ریزی‌شده ناشی از کمبود آب یا به دلیل نبود امکانات و تأسیسات نداشتیم؛ موارد قطع آب هم که اتفاق افتاده به دلیل تعمیرات شبکه، وصل انشعاب، اصلاح، توسعه و بازسازی بوده است.

وی در پایان تاکید کرد: امیدواریم قدم‌های مثبتی که در راستای خدمت‌رسانی به مردم برداشته شده است با راهنمایی و نظارت بیشتر از گذشته تقویت شود.

* ۲۳۰ هزار تماس تلفنی با مرکز ۱۲۲ آبفای قم

مدیر مرکز ۱۲۲ آبفای قم نیز در این جلسه با اشاره به اطلاعات و آمار ثبت شده در این مرکز اظهار داشت: در سال گذشته حدود ۲۳۰ هزار تماس تلفنی با مرکز ۱۲۲ قم ثبت شده که حدود ۵۰ درصد از تماس‌های مفید آن مربوط به خدمات غیر فوریتی است که  از این نظر در صنعت آب و فاضلاب رکورددار هستیم.

وی با بیان اینکه در گذشته بیشتر خدمات غیر فوریتی، مستلزم حضور متقاضیان در دفاتر ارائه خدمات، بود، یادآور شد: در سال‌های اخیر با گسترش خدمات مرکز ۱۲۲ به عنوان مرکز جامع ارتباطات و خدمات، بخش زیادی از این مراجعات حذف شده است که در همین راستا سال ۹۶ بیش از ۶۰ هزار خدمتی که مستلزم مراجعه مشتریان بوده به صورت تلفنی  ارائه  شده است.

علی اصغر جعفری کافی آباد سهم ارائه خدمت مرکز ۱۲۲ در مقایسه با سایر درگاه‌ها را ۵۲ درصد اعلام و تاکید کرد: برنامه‌هایی نیز برای فعال شدن بخش اطلاع‌رسانی صوتی در سال ۹۷ در نظر گرفته شده که تا بهمن‌ماه به اجرا درخواهد آمد.

* ارائه بهترین خدمات در کوتاه ترین زمان به مردم در شرکت آب و فاضلاب

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم اقدامات انجام شده در راستای خدمت‌رسانی هر چه بهتر به مردم را در شرکت آب و فاضلاب شایسته تقدیر دانست و گفت: این شرکت با بهره‌مندی از کارکنانی دلسوز، متعهد و با تجربه بهترین خدمات را در کوتاه‌ترین زمان به مردم ارائه می‌دهند که رضایت مردم را به همراه داشته است.

وی در خصوص صیانت از حقوق مردم، ارائه خدمات آسان و جلب رضایت شهروندان گفت: با توجه به قوانین موجود باید با برون‌سپاری فعالیت و حرکت به سمت دولت الکترونیک، منافذ و مجاری فساد و تخلف بسته شود.

عطاءالدین قاسمی با بیان اینکه مهم‌ترین اصل بعد از اجرای قوانین، بحث شفافیت است یادآور شد: قوانین باید طوری نوشته شود که شفافیت را در عمل در بین کارگزاران دولت پیاده کند زیرا هر چه میزان شفافیت بیشتر شود رضایت مردم را بیشتر فراهم کرده و تخلفات احتمالی را کاهش می‌دهد.

وی با بیان اینکه شرکت آب  و فاضلاب استان، قدم‌های خوبی در این زمینه برداشته است، خاطرنشان کرد: همه کارگزاران باید با مشارکت و همکاری یکدیگر زمینه رضایت مردم را از نظام اسلامی فراهم کنیم زیرا هر چه قدر رضایت افزایش یابد اعتماد به نظام بیشتر شده و سرمایه‌های اجتماعی با تقویت می‌شود.