جشن نیمه شعبان در ۴۰ بقعه استان قم برگزار شد

مسئول روابط عمومی اوقاف استان قم اشاره به تدارک گسترده بقاع متبرکه استان برای برپایی جشن نیمه شعبان گفت: مراسم جشن و سرور به مدت سه شب در بیش از ۴۰ حرم مطهر امامزادگان قم برگزار می‌شود. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان […]

مسئول روابط عمومی اوقاف استان قم اشاره به تدارک گسترده بقاع متبرکه استان برای برپایی جشن نیمه شعبان گفت: مراسم جشن و سرور به مدت سه شب در بیش از ۴۰ حرم مطهر امامزادگان قم برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، مهدی قائم‌پناه با اشاره به تدارک گسترده بقاع متبرکه استان برای برپایی مراسم جشن و سرور به مناسبت سالروز میلاد فرخنده حضرت ولیعصر(عج) اظهار کرد: بر این اساس در ۴۰ حرم مطهر امامزادگان استان قم، مراسم جشن و شادی به مدت سه شب در حال برگزاری است.
وی افزود: با توجه به فرا رسیدن نیمه شعبان و سالروز میلاد امام زمان(عج)، در تمام بقاع متبرکه ناحیه یک شهرستان قم، مراسم جشن و سرور تدارک دیده شده که طی روزهای ۱۱ تا ۱۳ اردیبهشت ماه برگزار می‌شوند.
مسئول روابط عمومی اوقاف استان قم با بیان اینکه مراسم شاخص جشن نیمه شعبان نیز در سه خیمه معرفت تدارک دیده شده و ۳۰ مبلغ روحانی طی این روزها در غرفه‌های مختلف خیمه‌های معرفت مشغول ارائه خدمات فرهنگی به زائران و مجاوران شهر قم هستند گفت: خیمه معرفت آستان مقدس امامزاده علی بن جعفر(ع) به همراه ایستگاه صلواتی در مسیر بلوار پیامبر اعظم(ص)، خیمه معرفت آستان امامزاده جعفر شهید(ع) همراه با ایستگاه صلواتی و خیمه معرفت اداره اوقاف ناحیه یک در جوار مسجد مقدس جمکران، طی سه روز به فعالیت می‌پردازند.
وی ادامه داد: مراسم شب احیای هیئت تراز انقلاب اسلامی امامزادگان استان قم نیز با حضور حاج حسین یکتا، شب نیمه شعبان در آستان مقدس امامزاده علی بن جعفر(ع) برپا شد.
قائم‌پناه به برنامه‌های اوقاف ناحیه دو شهرستان قم در این زمینه اشاره و تصریح کرد: در ۱۳ بقعه متبرکه ناحیه دو شهرستان قم مراسم جشن برگزار شده و طی شب های آینده نیز ادامه خواهد داشت.
مسئول روابط عمومی اوقاف استان قم عنوان کرد: ایستگاه صلواتی همزمان با شب نیمه شعبان در آستان مقدس امامزادگان ابراهیم و محمد(ع)، جمال الدین(ع)، عبدالله (ع) قلعه چم و جعفر(ع) زواریون برپا شد.
وی با اشاره به نور افشانی حرم مطهر امامزاده عبدالله(ع) ابیض(ع) در شب ولادت حضرت بقیه الاعظم (عج) گفت: در آستان مقدس امامزاده ابراهیم(ع) مراسم ویژه‌ای تدارک دیده شده بود؛ این مراسم شب نیمه شعبان سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء با سخنرانی حجت‌الاسلام جمشیدپور رئیس اوقاف ناحیه دو قم آغاز شد و در ادامه شاهد مداحی برادر مالکی (عضو شورای اسلامی شهر قم) بودیم.
قائم‌پناه افزود: به مناسبت فرا رسیدن نیمه شعبان و خجسته میلاد امام عصر(عج)، مراسم باشکوهی به میزبانی آستان مقدس امامزاده احمد بن قاسم(ع) برگزار می شود به این نحو که طی روزهای ۱۴، ۱۵ و ۱۶ شعبان‌المعظم، مراسم ویژه‌ای در این حرم مطهر به همراه سخنرانی و مداحی و مولودی‌خوانی تدارک دیده شده است همچنین برپایی ایستگاه صلواتی به مدت سه روز و سه در جوار آستان مقدس امامزاده احمد بن قاسم(ع)، اسکان پنج شب متولیان ایستگاه صلواتی هر شب به تعداد ۱۰۰ نفر و قرائت دعای شریف ندبه در روز نیمه شعبان، از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده به مناسبت این عید خجسته است.
مسئول روابط عمومی اوقاف استان قم گفت: در بخش‌های مختلف استان نیز مراسم جشن و سرور به میزبانی بقاع متبرکه شاخص برگزار شده و در برخی از آنها طی شب‌های آینده نیز ادامه دارد؛ بر این اساس آستان مقدس امامزادگان زینب خاتون(س) کهک، نورعلی(ع) روستای کرمجگان، شاه اسماعیل(ع)، زکریا(ع) بخش خلجستان، هادی(ع) روستای وشنوه، مسجد حضرت ابوالفضل(ع) بخش جعفریه و سایر بقاع در این بخش‌ها، میزبان خیل عظیم عاشقان و دلدادگان حضرت مهدی(عج) هستند.