- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

جشنواره رضوی سیره اهل بیت و فرهنگ کتابخوانی را ترویج می کند

زهرا عبدی، نویسنده کتاب «امام رضا علیه السلام» اظهار داشت: جشنواره کتابخوانی رضوی رشته تاریخ اسلام به ویژه سیره فردی و اجتماعی اهل بیت علیهم السلام و فرهنگ کتابخوانی را ترویج می کند.

به گزارش  پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم، زهرا عبدی، نویسنده کودک و نوجوان از سال های سکونت خود در قم و همکاری با موسسات و مراکز دینی و فرهنگی و همچنین نویسندگی در حوزه کودک و نوجوان سخن گفت.

نویسنده کتاب «امام رضا علیه السلام»، اظهار داشت: مطالعه کتاب های مذهبی از علایق فردی من است که آن را با تمام وجود درک کرده ام. وی افزود: من بر این باورم دین مبین اسلام همه زیبایی ها دنیوی و اخروی را در خود جای داده است، ولی روایت گری این زیبایی باید با شیوه ای مطلوب همراه باشد و این تصویری سازی از وظایف هنرمندان و نویسندگان است تا با تلفیق ادبیات داستانی و دین، نسل امروز را به سمت توحید و معرفت هرچه بیشتر نسبت به معصومین علیهم السلام سوق دهد.

عبدی اظهار داشت: با مطالعه مقاله های متعدد و صحبت با اساتید مختلف حوزه و دانشگاه در قم و تهران به این نتیجه رسیدم که ادبیات داستانی با محوریت دین می تواند پاسخگوی نیاز مخاطبان باشد و در این مسیر با توکل بر خدا در این حوزه گام برداشتم و با بازخورد خوب کودکان و نوجوانان و استقبال خانواده ها مواجهه بودم که این پیامی مثبت و تاثیرگذار برای خلق آثار بعدی من را به همراه داشت.

نویسنده کتاب «امام رضا علیه السلام»، ضمن ابراز خرسندی از انتخاب کتاب تالیفی خود به عنوان یکی از منابع نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی گفت: نوشتن درباره امام رضا(ع) با موضوعات دیگر کاملا متفاوت است و این لطف و عنایت امام معصوم علیهم السلام بوده است که برگزیده جشنواره کتابخوانی رضوی شده است.

وی سپس گفت: نهاد کتابخانه های عمومی کشور نیز به خوبی جامعه هدف و نیاز آینده سازان کشور را مورد بررسی قرار داده و برای تمامی گروه های سنی و اقشار مختلف با سلایق متفاوت، برنامه ریزی دقیقی داشته و با معرفی۱۲ عنوان کتاب، هم سیره رضوی و فرهنگ اهل بیت علیهم السلام را تبلیغ می کند و هم به معرفی نویسندگان و ترویج کتابخوانی می پردازد.

عبدی همچنین بیان کرد: فضای مجازی برای مخاطبان بسیار جذاب و مهیج است به گونه ای که جدیدترین رخداداها را ازطریق شبکه ها و صفحات مجازی دنبال می کنند، از این رو نقش این نوع رسانه ها برای دعوت از مردم و تشویق آنان برای شرکت در نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی بسیار موثر و چشمگیر است.

وی گفت: از آنجا که ایرانی ها از هوش هیجانی بالایی برخوردار هستند؛ جشنواره ها می توانند عامل تاثیرگذاری برای ارتقاء و به روز رسانی هوش افراد باشند چرا که خواندن باعث فعال سازی سلوهای مغزی و افزایش علم و دانش و دایره وسیعی از گنجینه لغات می شود و جشنواره رضوی، فرصت خوبی است تا افراد بیگانه با کتاب هم با این یارمهربان انس بگیرند و در زمینه های مذهبی نیز اطلاعات و آگاهی های لازم را دریافت کنند، علاوه بر اینکه کتاب هایی که در قالب جشنواره معرفی می شوند مخاطبان بیشتری را با خود به همراه دارد.

نویسنده کتاب «امام رضا علیه السلام»، با اشاره به تنوع شیوه های شرکت در مسابقه همچون پویش مجازی، نقاشی، نوشتن خلاصه کتاب و بخش های الکترونیکی و مکتوب گفت: این نشان از آگاهی نهاد کتابخانه ها نسبت به مخاطبینش و تکنولوژی روز است که باعث شکوفایی و رونق و پیشرفت سایر شاخه های ادبی ـ هنری و از جمله پویایی جشنواره می شود.

عبدی در ادامه ابراز امیدواری کرد ان شاالله در سال های آینده نیز شاهد بخش های هنری دیگری همانند اجرای نمایش و نمایشنامه خوانی در این جشنواره باشیم تا روز به روز نظاره گر خلاقیت و نوآوری در این مسابقه ملی باشیم.

وی در پایان گفت: نخستین مجموعه کتاب هایم درباره پیامبر، نامزد جشنواره ملی خاتم و برگزیده کتاب سال سبک زندگی شد.