- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

جریمه ۵۰۰ هزار تومانی خودروهای غیر بومی

رئیس پلیس راه استان قم گفت: خودروهای غیر بومی در صورت ورود به قم ۵۰۰ هزار تومان جریمه خواهند شد.
به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ، سرهنگ “مختار پناهی” گفت: طرح فاصله گذاری اجتماعی با هدف قطع زنجيره انتقال كرونا همچنان در تمامي مبادي ورود به استان قم در حال انجام است.
وی با اشاره به برخورد قاطع پلیس با متخلفان، بیان داشت: از ورود خودروهای غیربومی که قصد ورود به شهر قم را داشته جلوگیری خواهد شد و تنها افرادی مجاز به ورود به استان هستند که بیمه نامه، کدملی آنان مرتبط به قم  و یا شاغل در استان باشند .
رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان قم با تاكيد بر ضرورت ماندن هموطنان در منزل، گفت: تردد خودروهاي امدادي و درماني، حمل بار و كالا‌هاي مايحتاج مردم و تانكرهاي سوخت مشمول ممنوعيت‌ها نمي‌شود.
سرهنگ پناهی خاطرنشان كرد: برابر قانون جريمه ۵۰۰ هزار توماني براي مالكان خودروهای متخلف اعمال خواهد شد.
////////////////////////
کشف محموله ۱۵ میلیارد ریالی کالای قاچاق در قم

فرمانده انتظامی استان قم از کشف محموله کالای قاچاق به ارزش ۱۵ میلیارد ریال در استان خبر داد.
سردار “عبدالرضا آقاخانی” اعلام داشت: با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی استان قم يک دستگاه کامیون کشنده حامل بار قاچاق که از یک استان جنوبی به مقصد تهران بارگیری شده بود، در جاده “کاشان-قم” شناسایی و متوقف شد.
وی ادامه داد: دربازرسی اولیه مشخص شد راننده اقدام به دستکاري پلاک خودرو و تغيير شماره آن کرده است و همچنین با بررسی بیشتر اقلامی از قبیل ۲۲۰ کارتن به وزن ۵ هزار و ۲۰۰ کيلوگرم انواع دکمه لباس، تعداد ۲۵۱ طاقه پارچه ، ۳۲۲ عدد تسمه صنعتي، تعداد ۲هزار و ۹۸ عدد کارتن خالي گوشي آيفون، تعداد ۷ هزار و ۸۴۴ عدد تجهيزات جانبي موبايل و تعداد هزار و ۶۹۰ تجهيزات جانبي رايانه‌اي از کاميون موصوف کشف شد.
سردار آقاخانی اعلام کرد: ارزش تقریبی محموله  ۱۵ میلیارد ریال تخمین زده می شود.
فرمانده انتظامی استان قم گفت: در نهایت متهم به همراه پرونده متشکله برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی استان شد.
////////////////////////////
کشف یک تن و ۳۳۲ کیلوگرم مواد مخدر در قم
سردار “عبدالرضا آقاخانی” اعلام داشت: در فروردین ماه امسال و با تلاش مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان، یک تن و ۳۳۲ کیلوگرم مواد مخدر در قم کشف شد.
سردار آقاخانی افزود: از این کشفیات یک تن و ۳۴ کیلوگرم مربوط به تریاک و ۲۹۵ کیلوگرم مرفین بوده که از قاچاقچیان در محورهای مواصلاتی استان کشف شده است.
وی گفت: کشفیات اخیر نسبت به مدت مشابه سال قبل، افزایش ۴۲ درصدی داشته که طی ۱۹ عملیات و با دستگیری ۲۶ نفر همراه بوده است.
فرمانده انتظامی استان قم تصریح کرد: یکی از دغدغه های مردم بحث مواد مخدر، معتادان و توزیع کنندگان خرد مواد مخدر است که انشاالله با توان مضاعف پلیس و تعامل مطلوب با دستگاه قضائی برخورد جدی صورت خواهد گرفت.
سردار آقاخانی در خاتمه از مردم خواست در صورت مواجهه با موارد مشکوک از طریق شماره تماس ۱۱۰ و ۱۹۷ موضوع را به پلیس اطلاع دهند.