جذب سرمايه گذاري در دستور كار مسئولان استان در سال ۹۷

استاندار قم با اشاره به بودجه ي انقباضي استان قم در سال ۹۷ اظهار داشت: جذب سرمايه گذاري براي جبران كاستي هاي اعتباري در دستور كار مسئولان استان قرار بگيرد. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از روابط عمومي استانداري قم، سيد مهدي صادقي استاندار قم در جلسه شوراي معاونين استانداري قم طي […]

استاندار قم با اشاره به بودجه ي انقباضي استان قم در سال ۹۷ اظهار داشت: جذب سرمايه گذاري براي جبران كاستي هاي اعتباري در دستور كار مسئولان استان قرار بگيرد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از روابط عمومي استانداري قم، سيد مهدي صادقي استاندار قم در جلسه شوراي معاونين استانداري قم طي سخناني شناسايي فرصت هاي سرمايه گذاري و تلاش براي جذب سرمايه گذاران را از مهمترين اولويت هاي مسئولان در سال ۹۷ در بخض اقتصاد دانست.

استاندار قم با اشاره به بودجه ي انقباضي كشور و استان قم در سال ۹۷ افزود: در چنين شرايطي تنها راه موثر براي توسعه ي اقتصادي تلاش براي جذب و حفظ سرمايه گذاران است.

صادقي استفاده ي بهينه از منابع و مديريت هزينه ها را نيز مورد تاكيد قرار داد و گفت: بايستي صرفه جويي و كاهش هزينه ها در دستور كار ادارات قرار بگيرد.

در اين جلسه سيد حسن رضوي رئيس سازمان برنامه و بودجه گزارشي از وضعيت لايحه ي بودجه استان قم در سال ۹۷ ارائه نمود.

مشكلات حقوقي پل روگذر محور سلفچگان- ساوه در تقاطع روستاي تاج خاتون تا ۲ ماه آينده بايد رفع شود

چهارمين جلسه كميسيون ايمني راههاي استان در سال ۹۶ با حضور مديران دستگاههاي اجرايي و امدادي ، به رياست معاون امور عمراني استانداري قم تشكيل شد.

در اين جلسه مهندس محسن بهشتي طي سخناني با اشاره به بلاتكليفي پروژه پل روگذر محور سلفچگان- ساوه در تقاطع روستاي تاج خاتون با راه‌آهن اظهار داشت: اين پروژه كه حدود ۳ سال است بلااستفاده مانده، نماد بي‌توجهي متوليان پروژه به خواسته‌ها و نظرات مردم است.

وي افزود: مسئولين استان در حالي بايد پاسخگوي اين مطالبات مردمي باشند كه پروژه ملي است و سازمان راهداري كشور بايد تكليف كارفرما و پيمانكار پروژه را روشن نمايد.

معاون استاندار قم به رايزني‌هاي صورت گرفته با سازمان راهداري اشاره كرد و بيان داشت: با توافق بعمل آمده مقرر شد تا كارفرماي پروژه در استان تغيير نمايد و پيمانكار هم اگر توان اجرا دارد هر چه سريعتر پروژه را تكميل و به بهره‌برداري برساند و اگر توان ندارد از اين پروژه خلع يد شود.

وي به مدير كل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي استان ۲ ماه مهلت داد تا با رفع مشكلات حقوقي، اين پروژه را تعيين تكليف نمايد.

مهندس بهشتي در ادامه بر ساماندهي بار فروشان در محور قم- سلفچگان تأكيد كرد و گفت: ۶ نقطه براي استقرار اين بارفروشان در طول محور جانمايي شده كه بايد در اين نقاط مستقر شوند و استقرار در ديگر نقاط محور توسط پليس راه با اعمال قانون مواجه خواهد شد.

معاون امور عمراني استانداري در پايان از كاهش ۲۹ درصدي تلفات جاده‌اي در ۸ ماهه اول ۹۶ نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: سال گذشته در ۸ ماهه اول تعداد ۱۴۷ نفر از هم ميهنان در محورهاي استان جان خود را از دست داده‌اند كه اين رقم در سال جاري با ۴۲ نفر كاهش به ۱۰۵ نفر رسيده است.