جابجایی ۱۲۰۰۶۰ نفر ازاداره کل راه آهن قم درایام نوروز ۹۷

مدیرکل راه آهن قم گفت: از ۲۵ اسفند ۹۶ تا پانزدهم فروردین ماه سال جاری، ۱۲۰ هزار و شصت مسافر از ایستگاه راه آهن قم به مقاصدمختلف جابجا شدند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۲۷درصد رشد داشته است.این آمار فقط مربوط به مسافرین مبداقم ومقصدقم است وآمارمسافرترانزیتی ازطریق اداره کل راه آهن […]

مدیرکل راه آهن قم گفت: از ۲۵ اسفند ۹۶ تا پانزدهم فروردین ماه سال جاری، ۱۲۰ هزار و شصت مسافر از ایستگاه راه آهن قم به مقاصدمختلف جابجا شدند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۲۷درصد رشد داشته است.این آمار فقط مربوط به مسافرین مبداقم ومقصدقم است وآمارمسافرترانزیتی ازطریق اداره کل راه آهن قم بسیار بیشتر از این است وتمامی قطارهای به مقصد شهرهای شیراز ، بندرعباس، اصفهان، زاهدان، کرمان، یزد، کاشان، اراک، ملایر، اندیمشک، اهوازو کرمانشاه از محدوده این اداره کل تردد میکنند.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از روابط عمومی اداره کل راه آهن قم، مهندس محسن اعتماد طی گفت و گویی افزود:آمار جابجایی مسافر در نورورز ۹۶ از ایستگاه راه آهن قم ۹۴ هزارو یکصد و نود و سه نفر بوده که این رقم در نوروز ۹۷ با رشد ۲۷ درصدی به ۱۲۰ هزار و شصت مسافر افزایش داشته است.

وی با اشاره به رشد ضریب اشغال صندلی در ایام پیک نوروز ادامه داد: در قطار های مسافری قم به مشهد نسبت به صندلی ایجاد شده ۹۴ درصد ضریب اشغال صندلی داشته ایم.

اعتماد همچنین از افزایش ۱۸ درصدی آمار جابجایی مسافر در قطار های قم – مشهد در نوروز ۱۳۹۷ نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبرداد.

وی گفت: درقطارهای حومه ای نیز، درایام نوروز ضریب اشغال صندلی نسبت به نوروز سال گذشته ۵۲ درصد افزایش داشته است.

مدیر کل راه آهن قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه کاهش چشم گیری در بحث تاخیرات از مبدا و در سیر قطارها داشته ایم،اظهار کرد:در سال گذشته تاخیرات از مبدا بطور متوسط بازای هرقطار۲ دقیقه بوده که امسال با تلاشهایی که صورت گرفته این زمان به ۲۲ ثانیه کاهش پیدا کرده است.همچنین لازم به ذکر است در سیر قطارها درمحدوده اداره کل راه آهن قم درسال ۹۶ ،بطورمتوسط برای هر قطارهفت و نیم دقیقه تاخیر وجود داشته که در نوروز سال جاری به ۴ دقیقه رسیده است.

مدیر کل راه آهن قم همچنین در بخش پایانی سخنان خود امار جابجایی مسافر از ایستگاه همدان را درایام نوروز ۱۰۹۰۰ نفر اعلام کرد.