- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

تکریم جانبازان درروز ولادت قمربنی هاشم در قم

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم از برگزاری مراسم تکریم جانبازان در گلزارهای شهدا خبر داد و گفت: جانبازان دفاع مقدس شاهدان عرصه پیکار و رهروان راه ولایت و شهادت هستند.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم، سید جواد هاشمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و روز جانباز اظهار داشت: جانبازان دفاع مقدس شاهدان عرصه پیکار و رهروان راه ولایت و شهادت و هرکدام از آن‌ها مظهر رشادت هستند.

مدیرکل بنیاد شهید وامورایثارگران استان قم با اشاره به اینکه هدف جانبازان عزت اسلام بوده است خاطر نشان کرد: این افراد در هر سنگری که حضور داشته اند با تمام قدرت ایستادگی کردند و اکنون روز و شب را با درد و رنج سپری می‌کنند و به روایتی آن‌ها عشق بازی می‌کنند.

وی با بیان اینکه جامعه ما مدیون شهدا و جانبازان است ادامه داد: این افراد از بسیاری مسائل و لذت‌ها محروم هستند تا اکنون ما در این آسایش و امنیت قرار بگیریم.

هاشمی با اشاره به سخنی از امام خمینی (ره) در مورد شهدا و جانبازان گفت: این عشق است که به نظام و جمهوری اسلامی آبرو می‌دهد و مبادا کاری کنیم که با دشمن همکاری کنیم و ما با کاری را که مخالف مذهب و آیین ما باشد و آن را زیرسوال ببرد مخالفیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به حربه‌های دشمنان برای استفاده از جانبازان ادامه داد: هر کاری که مخالف دین و مذهب ما باشد آن را دنیا پرستی می‌دانیم و جانبازان ما هم آیین و قوانین اسلام را پذیرفته اند پس باید مواظب باشیم که جانبازان که روزی با اسلام بودند توسط رسانه‌های بیگانه مقابل اسلام نشان داده نشوند.

وی با بیان خاطره ای از دیدار با یکی از خانواده‌های شهدا گفت: عده ای می‌خواهند روحیه ایثار و شهادت را کم رنگ کنند و جای آن را با فرهنگ غربی و دنیاطلبی عوض کنند.

هاشمی با اشاره به سخنان رهبر انقلاب درباره شهدا و جانبازان ادامه داد: باید قدر و منزلت این افراد را بدانیم و همچنین اجر همسران این جانبازان بسیار بیشتر از آن چیزی است که ما تصور می‌کنیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه جانبازان پیرو مکتب اهل‌بیت (ع) هستند اظهار کرد:جانبازان اکنون پیرو و پشتیبان ولایت فقیه هستند.

وی با اشاره به اینکه بالغ بر ۱۱ هزار جانباز در استان قم هستند ادامه داد: از روز شنبه همزمان با میلاد حضرت ابوالفضل(ع) مراسم تکریم از جانبازان در گلزارهای شهدای استان و تجلیل از جانبازان شاخص و همچنین برنامه‌های فرهنگی برگزار می‌شود.