- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

توقیف محموله ۵ میلیاردی لوازم خانگي و آشپزخانه قاچاق در قم

فرمانده انتظامی استان قم از کشف یک محموله ۵ میلیارد و ۸۴۰ میلیون ریالی لوازم خانگي و آشپزخانه قاچاق در قم خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم، سردار “عبدالرضا آقاخانی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهارداشت: در پی کسب خبری مبنی بر تردد يک دستگاه کشنده بونکر سيمان حامل کالاي قاچاق در یکی از محورهای مواصلاتی استان قم، بلافاصله موضوع در دستور کار مأموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی گفت: در ادامه با هماهنگی مقام قضائی استان مأموران به محل مورد نظر اعزام و پس از مشاهده خودرو مذکور، آن را توقیف کردند.

فرمانده انتظامی استان افزود: راننده در مواجهه با مأموران اذعان داشت بونکر خالي بوده و جهت تعمير عازم شهرستان ورامين است، بنابراین خودرو به اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی منتقل شد.

سردار آقاخانی گفت: سپس در بررسي صورت گرفته مشخص شد دريچه انتهاي بونکر داراي پيچ و مهره هاي غير متعارف و دست‌ساز بوده که پس از باز کردن آن، حمل کالاي قاچاق محرز شد و با تخليه کالا ۱۲۵ دستگاه جاروبرقي بوش آلمان، ۲۰ عدد صندلي فلزي، ۷۹۵ کارتن ۱۵۲ ستي قاشق و چنگال کشف و نمونه کالا برای ارزش‌گذاري به گمرک ارسال که پس از کارشناسي ارزش محموله را ۵ میلیارد و ۸۴۰ میلیون ریال اعلام کردند.

فرمانده انتظامی استان قم افزود: در نهایت متهم به همراه پرونده متشکله برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی استان شد.

////////////////////////

دستگیری سارقان داخل خودرو در قم

فرمانده انتظامی شهرستان قم از دستگیری ۳ نفر سارق داخل خودرو در قم خبر داد.

سرهنگ “مراد حسین جعفریان” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهارداشت: در پي وقوع چند فقره سرقت لوازم داخل خودرو در قم، شناسايي و دستگيري سارق يا سارقان در دستور کار پليس قرار گرفت.

وی گفت: در ادامه ماموران کلانتری ۲۸ شهرقائم موفق شدند با استمرار اقدامات عملیاتی و انتظامی، ۳ نفر سارق حرفه ای قطعات و محتویات داخل خودرو را شناسایی و دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان قم با اشاره به این که افراد مذکور در تحقیقات مأموران به بزه انتسابی اعتراف کردند، اضافه کرد: همچنین در طرح عملیاتی و انتظامی ماموران کلانتری ۲۸ شهرقائم ۸ دستگاه خودرو مسروقه نیز کشف شد.

سرهنگ جعفریان با بیان اينكه متهمان پس از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی استان شدند، از شهروندان خواست، وسایل نقلیه خود را به تجهیزات بازدارنده مجهز و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک از طریق تماس با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ موضوع را اطلاع دهند.