- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

توصیه های انتظامی پلیس آگاهی استان قم به مسافران نوروزی

رئیس پلیس آگاهی استان قم با توجه به شلوغی و ازدحام مسافران در ایام تعطیلات نوروزی، از شهروندان خواست تا توصیه های پلیس را جدی بگیرند.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم، سرهنگ ” احمد کرمی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در اماكن شلوغ و پر ازدحام مثل استاديوم ها، سينماها، ايستگاه هاي مترو، زيارتگاه ها، مساجد، بازارها تفريحگاه ها و صف هاي اتوبوس، مراقب جيب هاي خود باشيد.

وی افزود: در هنگام سوار شدن به اتوبوس و ميني بوس و نشستن در داخل خودروهاي شخصي مراقبت بيشتري از جيب هاي خودبعمل آوريد، تا حد امكان به جاي پول نقد، از چك هاي مسافرتي، رمز دار و تضميني استفاده کنيد.

سرهنگ کرمی ادامه داد: كيف پول را به نحوي در جيب خود بگذاريد كه تمام آن در داخل جيب قرار داشته باشد و  از قراردادن تمام پول خود در يك جيب خودداري کنيد.

رئیس پلیس آگاهی استان اضافه کرد: تا حد امكان پول خود را در جيبي قرار دهيد كه دسترسي به آن به آساني ممكن نباشد،  بيشتر جيب برها از شيوه ايجاد حواس پرتي، تنه زدن يا پاشيدن چيزي بر روي لباس و پاك کردن آن و نزاع ها و درگيري هاي ساختگي استفاده مي كنند، در صورت مواجه شدن با چنين مواردي  با حفظ خونسردي خود متخلفان را در انجام نيات پليدشان ناكام سازيد.

سرهنگ کرمی هشدار داد: چنانچه در معابر عمومي مورد جيب بري قرار گرفتيد، ضمن حفظ خونسردي خود بمنظور جلوگيري از سرقت مابقي اموالتان مراتب را فوراً به پليس ۱۱۰ نزديكترين حوزه انتظامي اطلاع داده و در اولين فرصت جزئيات سرقت از قبيل محل حادثه ، تاريخ و ساعت دقيق و نوع اموال ، نحوه سرقت و مشخصات ظاهري سارق را به مراكز مذكور گزارش کنيد.

وی بیان داشت: از حمل كيف خود در مواقع غيرضروري بپرهيزيد، هنگام دريافت پول از بانــك حركات اطرافيان خود به ويژه راكبين موتورسيكلت ها را در داخل و خارج بانك ، دقيقاً زير نظر بگيريد.

رئیس پلیس آگاهی استان تاکید کرد: مراقب افراد ناشناسي كه به شما نزديك مي شوند باشيد،هرگز وجوه نقد و اشياء گران قيمت خود را با كيسه هاي نايلوني روشن يا ساك هاي غيراستاندارد حمل نكنيد.

سرهنگ کرمی خاطرنشان کرد: به هيچ وجه محتويات داخل كيف خود را در معرض ديد افرادناشناس قرار ندهيد و كيف خود را با دستي كه مجاور ديوار يا جوي آب است حمل کرده واز حركت در سطح خيابان جداً بپرهيزيد.

وی ابراز داشت: بهتر است بدانيد كــه كيف قاپ ها معمولاً با موتورسيكلت هاي تندرو و يك نفر ترك نشين با كلاه اقدام به كيف قاپي مي كنند، چنانچه به عللی مجبور به حمل پول نقد با كيف هستيد، حتماً از كيفي استفاده کنيد كه داراي دسته محكم است.

رئیس پلیس آگاهی استان در پایان از هموطنان و مسافران نوروزی درخواست کرد: به هنگام قراردادن وسائل خود در صندوق عقب خودرو يا برداشتن آن ، از گذاشتن كيف خود بر روي زمين بپرهيزيد و از آويزان کردن كيف خود به پشت صندلي در رستوران ها خودداري کنيد.