توصيه هاي پلیس قم پیرامون پيشگيري از سرقت اتومبيل

رئیس پلیس آگاهی استان قم توصیه هایی پیرامون پیشگیری از سرقت اتومبیل به شهروندان ارائه کرد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری رهپویان قم به نقل ازپایگاه خبری پلیس، سرهنگ” احمد کرمی” در تشریح این خبر اظهار داشت: اتومبيل خود را به لوازم ايمني نظير دزدگير، سوئيچ مخفي، قفل فرمان ، قفل پدال، قفل سوئيچي و […]

رئیس پلیس آگاهی استان قم توصیه هایی پیرامون پیشگیری از سرقت اتومبیل به شهروندان ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری رهپویان قم به نقل ازپایگاه خبری پلیس، سرهنگ” احمد کرمی” در تشریح این خبر اظهار داشت: اتومبيل خود را به لوازم ايمني نظير دزدگير، سوئيچ مخفي، قفل فرمان ، قفل پدال، قفل سوئيچي و ساير وسائل تأخيري و بازدارنده مجهز کنيد.

وی افزود: همواره دقت کنيد سوئيچ اتومبيل خود را بر روي در جاي نگذاريد، هنگام ترك اتومبيل از بسته بودن درب ها و شيشه ها اطمينان حاصل کنيد.

سرهنگ کرمی ادامه داد: از پارك کردن اتومبيل خود در نقاط خلوت و تاريك خودداري و در حين گردش و تفريح اتومبيل خود را در مكاني امن و حتي المقدور در پاركينگهاي مطمئن پارك کنيد.

رئیس پلیس آگاهی استان افزود: در زمان خروج از پاركنيگ ابتدا خودرو را خاموش کرده، سوئيچ را برداشته و سپس اقدام به بستن درپاركينگ کنيد.

وی اضافه کرد: چنانچه اتومبيل خود را در پاركنيگ يا حياط منزل پارك مي كنيد، حتماً تمامی درب هاي آن را قفل کرده و از گذاشتن سوئيچ  بر روي آن جداً بپرهيزيد.

سرهنگ کرمی تاکید کرد: به هنگام مشاهده تصادف يا نزاع هائي كه احتمال ساختگي بودن آنها وجود دارد، مراقب باشيد و اتومبيل خود را رها نكنيد .

رئیس پلیس آگاهی استان تصریح کرد: هنگام ترك اتومبيل از بجاي گذاشتن سنـد، كارت و ساير اوراق شناسايي ،سوئيچ و دسته كليد در داخل آن خودداري کنيد، سعي كنيد از راديو پخش هاي كشوئي يا پنل دار براي اتومبيل خود استفاده کرده و هنگام ترك اتومبيل آنرا برداريد.

وی بیان داشت:  از انتقال مسافرين مشكوك به خارج از مسيرهاي اصلي واماكن متروكه جداً خودداري و    اتومبيل خود را در حضور مسافر حتي براي لحظه اي ترك نکنيد.

سرهنگ کرمی ابراز داشت: شب ها و صبح زود از انتقال مسافران مشكوكي كه كرايه بالاتري پيشنهاد مي كنند، خودداري و از پذيرفتن هر نوع خوراكي و آشاميدني از مسافران ناشناس امتناع ورزيد، چرا كه ممكن است قصد مسموم کردن شما را داشته باشند.

رئیس پلیس آگاهی استان در پایان خاطرنشان کرد: سارقان گاهي تحت پوشش خانوادگي، رانندگان را به مناطق خلوت كشانده و اقدام به اخاذي يا سرقت اتومبيل می کنند که در این رابطه رانندگان بایستی همواره مراقب باشند.