توصيه هاي پلیس آگاهی قم با هدف پيشگيري از سرقت

رئيس پليس آگاهي استان با توجه به قرار گرفتن در ايام پاياني سال و نزديک شدن به تعطيلات نوروزي، توصيه هايي را به مسافران و شهروندان ارائه کرد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری رهپویان قم به نقل ازپايگاه خبري پليس، سرهنگ” احمد کرمي ” با ارائه نکات زير خواست همشهريان توصيه هاي پليس را در […]

رئيس پليس آگاهي استان با توجه به قرار گرفتن در ايام پاياني سال و نزديک شدن به تعطيلات نوروزي، توصيه هايي را به مسافران و شهروندان ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری رهپویان قم به نقل ازپايگاه خبري پليس، سرهنگ” احمد کرمي ” با ارائه نکات زير خواست همشهريان توصيه هاي پليس را در خصوص پيشگيري از سرقت در دستور کار خود قرار دهند و با آرامش خاطر تعطيلات نوروز را پشت سربگذرانند.

در هنگام مسافرت،خودرو خود را در مکان های امن و پارکینگ های عمومی و مطمئن پارک کنيد.

هنگام پارک خودرو حتماً از تجهیزات ایمنی مانند : قفل فرمان وپدال،دزدگیر و غيره استفاده کنيد.

هنگام ترک خودرو ازبه جای گذاشتن سند،کارت وسایر اوراق شناسایی،اموال با ارزش در داخل آن خودداري و جهت جلوگیری ازمفقودی و یاحوادث دیگر از همراه داشتن اموال با ارزش ،وجوه نقد ومدارک درهنگام تردد درمناطق شلوغ و یا درهنگام زیارت خودداری کنيد.

درصورت برپایی چادر مسافرتی جهت استراحت مراقب اموال خود بوده و چادر را بدون مراقب رها نکرده، از کودکان خود نيز بدون مراقبت غافل نشويد و از آویختن زیورآلات و یا از در اختیار قراردادن تلفن همراه،تبلت و غيره به آنان خودداری کنيد.

ازقبول هرگونه موادخوراکی ازافراد غریبه جدا بپرهيزيد،هنگام استراحت در پارک ها،بوستان ها، اتومبیل خود را رها نکرده و ضمن اطمینان ازبسته بودن درب ها ،بالا بودن شیشه ها،ازقراردادن اموال،کیف،تلفن همراه در دید عموم خودداری کنيد.

درصورت بروز هرگونه حادثه ضمن حفظ خونسردی، موضوع راسریعاً به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهید، از به همراه داشتن پول نقد و اشیاء قیمتی دراماکن زیارتی اجتناب کنيد.

ازدوستی و مصاحبت با افراد ناشناسی که به بهانه های مختلف قصد نزدیکی به شما رادارند،خودداری کنيد.

جهت حفظ اموال ومدارک،ازهمراه داشتن مدارک غیرضروری درهنگام تردد درسطح شهر و یا اماکن زیارتی خودداری و آن را به امانت داری محل اسکان خود بسپارید.

به منظور پیشگیری از هرنوع حوادث احتمالی از قبول هرگونه مواد خوراکی از افراد غریبه جداً پرهيز کنيد.

درجهت تسهیل در رفت و آمد، جلوگیری از تبعات ناشی از مفقود و یا سرقت اموال و نااميدي و استفاده افراد سودجو ازتردد درمحله ای خلوت بصورت تنهایی خودداری و سعی کنيد بصورت گروهی جهت خرید و یا زیارت از اقامتگاه خود خارج شوید.

از رها نمودن اموال و کيف هاي خود در معابر خودداری و درصورت همراه داشتن اموال با ارزش، تلفن همراه و یا مدارک در هنگام زیارت ویا انجام فرایض دینی، باتوجه به ازدحام جمعیت جهت جلوگیری از مفقودی و یا سایر حوادث احتمالی مراقبت لازم را داشته باشيد.

مراقب افراد مامورنما باشید و ضمن درخواست کارت شناسایی از آنان و درصورت بروز هرگونه حادثه ای، ضمن حفظ خونسردی موضوع راسریعاً به پلیس از طریق شماره تلفن ۱۱۰ اطلاع دهید.