- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

توزیع ۱۰۰۰ بسته بهداشتی از سوی گروه خبرنگاران و مدیران

مدیرگروه خبرنگاران و مدیران گفت: یکهزار بسته بهداشتی از سوی خیرین در گروه خبرنگاران و مدیران بین نیازمندان و ساکنان مناطق محروم توزیع شد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از رویداد ایران: سمانه سادات فقیه سبزواری: حسین کبابی در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به توزیع بسته های بهداشتی و غذایی همزمان با شیوع کرونا بین خانواده های کمتر برخوردار در برخی مناطق قم، اظهار کرد: نخستین روزهایی که کرونا در قم شیوع پیدا کرد کمپینی در گروهی که در فضای مجازی با عنوان خبرنگاران و مدیران برای تهیه بسته های بهداشتی راه اندازی شد که با استقبال خوب خبرنگاران و برخی مدیران استان قم مواجه شد.

وی با بیان اینکه هزار بسته بهداشتی شامل دستکش، مایع ضد عفونی کننده دست و ماسک به همراه بروشور بهداشتی در مناطق محروم توزیع شد،گفت: در ابتدا این خانواده هابرای توزیع  شناسایی میشدند و در زمانی که این بسته ها آماده می شد، به درب منزل مردم این محله ها مراجعه و بسته های بهداشتی بین آنان توزیع شد.

مدیرگروه خبرنگاران و مدیران گفت: ارزش بسته هایی که توزیع شد با توجه به نوسان قیمت تهیه اقلام متفاوت بود اما سعی شد از همه اقلام مورد نیاز در بسته ها وجود داشته باشد.

وی با اشاره به سکونت خویش در یک منطقه محروم قم گفت: محرومیت را به خوبی می شناسم و از نزدیک حس می کنم مردم با چه مشکلاتی مواجه می شوند.

کبابی با اشاره به اهدافی که برای توزیع بسته های بهداشتی بین این خانواده ها مورد نظر بود، گفت: اغلب ساکنان مناطق محروم افراد مسن هستند و این ویروس به شدت برای این گروه سنی خطرناک بود که تصمیم گرفته شد به خانواده هایی که افراد مسن در آن هستند توجه ویژه ای داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در ایام قرنطینه تردد چندان آسان نیست، گفت: هرچند در حال حاضر جهش ویروس نسبت به گذشته کمتر شده است اما من در اوج زمان این بیماری نسبت به توزیع این بسته های بهداشتی اهتمام داشتم که موجب نگرانی خانواده می شد.

این خبرنگار قمی با اشاره به مشکلاتی که در این راه وجود دارد، گفت: ویروس کرونا با کسی شوخی ندارد و در صورت غفلت می تواند قاتل جان خود و خانواده هایمان شود به همین دلیل هنگامی که به منزل باز می گردم نسبت به شست وشوی لباس هایی که با آنها بیرون از خانه بودم اقدام می کنم و تمهیدات بهداشتی را رعایت می کنم تا خود و خانواده ام به این ویروس مبتلا نشویم.

وی با اشاره به حسی که در انجام کار خیر وجود دارد، گفت: علی رغم اینکه با انجام این کار شاید جانم هم در خطر باشد ولی حسی که در کمک و نوع دوستی هست در کارهای دیگر نیست و همین موجب می شود که خطر را به جان بخرم.

کبابی از توزیع ۱۵۰ بسته غذایی نیز بین نیازمندان خبر داد و گفت: تعدادی بسته غذایی نیز به همت خیرین برای توزیع بین نیازمندان تخصیص یافت که به صورت محترمانه و با رعایت حفظ شئون این خانواده ها توزیع شد.

وی با تقدیر از خیرانی که در این مدت برای یاری محرومان در گروه خبرنگاران و مدیران قدم جلو گذاشتند، بیان کرد: رحیم بودن و بخشنده بودن صفات خداوند است که این افراد به آن آراسته هستند.