توزیع نان رایگان در تمامی نانوائی های قم در شب اربعین

دبیرستاد خادمین افتخاری حرم امام حسین (ع) گفت: طرح خادمین اربعین در قالب توزیع نان رایگان در نانوایی ها و مشارکت در ضد عفونی ناوگان حمل و نقل عمومی در قم اجرا می شود. به گزارش پایگاه خبری رهپویان  قم،سید احسان سرکشیکیان پیش از ظهر امروز در نشست خبری که در دفتر سخاء الحسین (ع) […]

دبیرستاد خادمین افتخاری حرم امام حسین (ع) گفت: طرح خادمین اربعین در قالب توزیع نان رایگان در نانوایی ها و مشارکت در ضد عفونی ناوگان حمل و نقل عمومی در قم اجرا می شود.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان  قم،سید احسان سرکشیکیان پیش از ظهر امروز در نشست خبری که در دفتر سخاء الحسین (ع) برگزار شد، اظهار داشت: ستاد خادمین افتخاری حرم امام حسین(ع) با عنوان «سخاء الحسین» چهار سال است که فعالیت خود را آغاز کرده است و خادمان حسینی هرسال از ۱۲ روز پیش از فرا رسیدن اربعین در کربلای معلی و در چهار نوبت ۶ ساعته مشغول خدمت به زائران حسینی می شدند.
وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا در جهان و محدویت های پیش آمده برای زیارت اربعین حسینی بیان کرد: اما با وجود این مشکلات و محدودیت ها خدمت به امام حسین (ع) و عزادارن حسینی تعطیل نشده و با همفکری های صورت گرفته خدمت به شیوه دیگری ادامه داده می شود.
سرکشیکیان اضافه کرد: با توجه به تصمیم های اخذ شده در هیات امنای سخاء الحسین طرح خادمین اربعین با شعار«وقتی هدف خدمت به عشاق حسین است فرقی ندارد کربلا باشد یا نباشد» در قم اجرا می شود.
وی با اشاره به جزئیات طرح خادمین اربعین عنوان کرد: طرح توزیع نان رایگان و ضد عفونی ناوگان حمل و نقل شهری در قم به مناسبت اربعین حسینی به اجرا می رسد.
دبیرستاد خادمین افتخاری امام حسین (ع) ادامه داد: توزیع نان رایگان در سطح نانوایی های استان قم با اولویت نانوایی های واقع در مناطق محروم با حضور خادمان افتخاری امام حسین (ع) در شب اربعین انجام می شود.
وی با تاکید براینکه در تلاش هستیم که برای اجرای این طرح تمامی نانوایی های استان قم را زیر پوشش قرار دهیم، تصریح کرد: بیش از ۱۰۰ نانوایی در اجرای این طرح مشارکت دارند که با یاری خیرین امیدواریم این تعداد افزایش یابد و بتوانیم با مشارکت تمام نانوایی ها تا ۱۰ روز نسبت به توزیع نان رایگان اقدام کنیم.
سرکشیکیان بیان کرد: ضد عفونی ناوگان حمل و نقل شهری نیز در سه پایانه میدان مطهری میدان نبوت و میدان مرجعیت با حضور خادمان افتخاری حرم امام حسین (ع) انجام می شود.
وی اضافه کرد: خادمان با لباس رسمی که هرسال اربعین در حرم امام حسین (ع) به خدمت رسانی اقدام می کردند در این پایانه ها حضور یافته و به ضد عفونی اتوبوس ها اقدام می کنند.
دبیر ستاد خادمان افتخاری حرم امام حسین (ع) ادامه داد: خیرین می توانند برای مشارکت در اجرای طرح توزیع رایگان هدایا و نذورات خود را به شماره کارت
۵۸۵۹۸۳۷۰۰۶۳۱۲۵۴۶ در بانک تجارت با نام سخاء الحسین واریز نمایند.
وی با اشاره به شمار خادمانی که در اجرای این طرح مشارکت دارند، تصریح کرد: حدود هزار خادم هستند که سال گذشته از بین ۴ هزار نفر انتخاب شدند در اجرای این طرح مشارکت دارند و مشتاقانه آماده خدمات رسانی هستند.

درپایان این نشست خبری،به پاس حمایت اصحاب رسانه از فرهنگ حسینی ،به خبرنگاران حاظر تندیس ویژه اهداء شد.