- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

توزیع میوه نوروزی در ۳۰ نقطه شهر قم آغاز شد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با اشاره به آغاز توزیع میوه نوروزی در ۳۰ نقطه شهر قم از امروز، گفت: امسال میوه تنظیم بازار نوروزی به دلیل جلوگیری از گسترش شیوع کرونا ویروس و تردد ومانندن در خانه همشهریان محترم میوه به صورت اینترنتی نیز به فروش می‌رسد.

به گزارش  پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از روابط عمومی سازمان صمت قم، محمود سیجانی در جلسه تنظیم بازار که با رعایت دستورالعمل بهداشتی در سالن کزامت استانداری برگزار شد  اظهار داشت: واحدهای صنفی که در گسترش شیوع کرونا ویروس تأثیر زیادی دارند مانند آرایشگاه‌های زنانه، کافی نت‌ها و چایخانه‌ها تعطیل شدند.

وی گفت: موجودی کالاهای اساسی از جمله شکر، برنج و گوشت در انبارهای استان در سطح بسیار بالایی است و هیچ گونه کمبودی احساس نمی‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با اشاره به آغاز توزیع میوه نوروزی در ۳۰ نقطه شهر قم از امروز، افزود: امسال با اتخاذ تمهیدات لازم میوه تنظیم بازار نوروزی به صورت اینترنتی توسط سایت با سلام  نیز به فروش می‌رسد.

وی قیمت فروش سیب در مراکز تنظیم بازار ۶ هزار تومان و قیمت پرتقال تامسون درجه یک را پنج هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: در استان قم ۳۵۰ تن سیب و ۷۰۰ تن پرتقال توزیع می‌شود

از اول اسفند تا ۲۶ همین ماه۴۴۰ بازرسی از داروخانه‌ها و مراکز فروش تجهیزات پزشکی قم انجام شد

رئیس سازمان صمت قم از انجام ۴۴۰ بازرسی از داروخانه‌ها و مراکز فروش تجهیزات پزشکی قم در بازه زمانی اول تا ۲۶ اسفندماه خبر داد و گفت: در مجموع ۴۵ پرونده تشکیل و ۶۳ تخلف کشف شد. با ذکر این نکته که بازرسی ها بصورت مشترک با همکاری بازرسان دانشگاه علوم پزشکی صورت پذیرفت.

محمود سیجانی در گفتگویی با اشاره به بازرسی‌های صورت گرفته از داروخانه‌ها و مراکز فروش تجهیزات پزشکی اظهار داشت: از مجموع ۴۴۰ بازرسی صورت گرفته در بازه زمانی اول اسفند تا ۲۶ این ماه در مجموع ۴۵ پرونده با کشف ۶۳ تخلف صورت گرفت که ارزش ریالی این کشفیات بالغ بر ۲ میلیارد و ۳۷ میلیون ریال بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم افزود: در این بازرسی‌ها تعداد ۶۵ هزار ماسک، ۵۰۰ بطری محلول ضد عفونی کننده و ۸ هزار دستکش کشف و در حضور بازرسان الزام به عرضه صورت گرفته است.

وی همچنین به سایر تخلفات گروه کالایی ضبط شده ازجمله  آرد، نان، شکر، روغن، میوه، پوشاک، خشکبار، جایگاهای CNG و LPG را مورد اشاره قرار داد.