توزیع رایگان بیش از ۷۰ هزار اصله درخت و نهال در مناطق هشتگانه

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: شهرداری قم به مناسبت هفته درختکاری بیش از۷۰ هزار اصل درخت به‌صورت رایگان بین شهروندان قمی توزیع می‌کند. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل ازشهر نیوز، پیام جوادیان از توزیع انواع درخت ها توسط شهرداری قم به مناسبت روز ملی درختکاری و هفته منابع […]

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: شهرداری قم به مناسبت هفته درختکاری بیش از۷۰ هزار اصل درخت به‌صورت رایگان بین شهروندان قمی توزیع می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل ازشهر نیوز، پیام جوادیان از توزیع انواع درخت ها توسط شهرداری قم به مناسبت روز ملی درختکاری و هفته منابع طبیعی در مناطق ۸ گانه خبر داد و اظهار داشت: به مناسبت هفته درختکاری و ارتقاء فرهنگ عمومی حفظ و گسترش فضای سبز، ۷۰ هزار اصله درخت بین شهروندان قمی توزیع می‌شود.

وی با تأکید بر انتخاب گونه‌های درختی مناسب با اقلیم استان قم افزود: درختانی که توزیع می‌شود از گونه‌های مقاوم و سازگار با اقلیم قم از جمله، انجیر، پسته، زیتون‌تلخ، توت مثمر و زینتی، مو، عناب ، پیچ امین دوله و زبان‌گنجشک است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با بیان درخواست مردم برای دریافت گل‌های مناسب تراس‌های آپارتمانی در سال‌های گذشته، تصریح کرد:  امسال برای کسانی که در آپارتمان زندگی می‌کنند ۵ هزار گلدان زینتی ازجمله، رز، گل کاغذی و نسترن نیز در نظر گرفته‌شده است.

وی از حضور مشاوران فضای سبز در غرفه‌های توزیع درخت خبر داد و خاطرنشان کرد: امسال مردم می‌توانند از حضور مشاوران فضای سبز در کنار غرقه‌های توزیع درخت در مناطق استفاده کرده و با شرایط محل سکونت خود انتخاب مناسبی برای کاشت درخت و یا گل‌های زینتی داشته باشند.

جوادیان مدت‌زمان توزیع درخت در شهر قم را به مدت ۵روز اعلام کرد و گفت: ۸ ایستگاه در مناطق شهرداری به مدت ۵ روز از روز چهارشنبه ۱۵ اسفندماه تا روز چهارشنبه ۲۱ اسفندماه به‌جز روز جمعه از ساعت ۱۰ تا ۱۲ به توزیع رایگان درخت و گل می‌پردازند.

وی آدرس غرفه‌ها را در مناطق شهرداری اعلام و بیان کرد: به ترتیب مناطق، بوستان هاشمی در منطقه ۱، میدان نبوت منطقه ۲، میدان آزادگان منطقه ۳، بوستان ساحل منطقه ۴، میدان ولیعصر منطقه ۵، بوستان شهریار منطقه ۶، بوستان شهید رجایی منطقه ۷ و میدان شهرداری پردیسان در منطقه ۸ بدین منظور در نظر گرفته شده است