- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

تمهیدات پلیس قم جهت برقراری امنیت در شب چهارشنبه آخر سال

جانشین فرماندهی انتظامی استان قم از تمهیدات فرماندهی انتظامی استان در شب چهارشنبه آخر سال در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری رهپویان قم به نقل ازپایگاه خبری پلیس، سرهنگ “صیاد درویشی” در برنامه زنده رادیویی “بی تعارف”، با اشاره به اقدامات پیشگیرانه پليس قم در رابطه با شب چهارشنبه پايان سال، اظهارداشت:نگاه ما در رابطه با پیشگیری نباید فردگرا باشد و انتظارمان این است بخش پیشگیری به یک سطحی بالاتر از فرد و در سطح خانواده ها و نهادهای اجتماعی مانند آموزش و پرورش پیگیری شده چون قشر آسیب‌پذیر در چهارشنبه سوری معمولاً کودکان و نوجوان هستند.

وی افزود: دستگیری ها در حوزه بزهکاری نوجوانان در ۱۱ ماهه سال گذشته، ۱۴ درصد کاهش داشته و این نشان می دهد که اقدامات خانواده ها ، آموزش و پرورش و کارشناسان فرماندهی انتظامی استان در حوزه اجتماعی اثرگذار بوده است.

سرهنگ درویشی با اشاره به نقش مهم خانواده ها در پیشگیری از آُسیب های شب چهارشنبه آخر سال، ادامه داد: هر چقدر خانواده ها در حوزه کنترل و مراقبت فرزندان و کودکان و نوجوانان وقت بیشتری بگذارند، شاهد کمترین آسیب در حوزه انسانی ناشی از انفجار مواد محترقه در شب چهارشنبه آخرسال هستيم.

جانشین فرماندهی انتظامی استان اضافه کرد: در شب چهارشنبه آخر سال پلیس تمام تمهیدات لازم را اندیشیده و در نقاط مختلف شهر کارکنان فرماندهی انتظامی استان قم از جمله معابری که احتمال هرگونه ناهنجاری وجود دارد، جهت کنترل امنیت چهارشنبه آخرسال انجام وظیفه می کنند.

وی بیان داشت: ما مخالف شادی مردم نیستیم اما قطعاً مسئول تامین امنیت جامعه در مقابل افراد هنجارشکن هستیم.

سرهنگ درویشی ابراز کرد: در تمام ساعات شبانه روز مردم می توانند ضمن تماس ۱۱۰ در کمترین زمان مطالبات امداد خواهی خود را مطرح کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات نوروزی سال ۹۷، تصریح کرد: پلیس قم در تعطیلات نوروزی برنامه های ویژه ای در بخش‌های مختلف ترافیکی، انتظامی و امنیتی تدارک دیده است که امیدواریم بتوانیم شاهد امنیت مطلوب هم برای شهروندان و هم زائرانی که در تعطیلات نوروزی به استان قم سفر می‌کنند، باشیم.

جانشین فرماندهی انتظامی استان با بيان اين که سال گذشته در تعطیلات نوروزی ۱۲ میلیون نفر به استان قم سفر کردند، خاطرنشان کرد: امسال ۵ قرارگاه عملیاتی به صورت ثابت در طول سال در بخش‌های مختلف شهر با حوزه های مختلفی چون برخورد با اراذل و اوباش،مبارزه با مواد مخدر و مبارزه با سارقان راه اندازي که این قرارگاه ها در ایام نوروز نيز تقویت خواهند شد.

سرهنگ درویشی با اشاره به آغاز سال جدید به شهروندان توصیه کرد: شهروندان گرامی اگر قصد سفر دارید حتماً منزل خود را به افراد مورد اعتماد سپرده و هرگونه تردد مشکوک در محل را سریعاً با پلیس ۱۱۰ در میان بگذارند.

وی افزود: در خرید شب عيد به جای پول نقد از کارت های بانکی استفاده و از جابجایی اسباب و اثاثیه در تعطیلات خودداری و در غير اينصورت حتماً از پلیس مجوزهای لازم را اخذ کنند.

جانشین فرماندهی انتظامی استان با بيان اين که سامانه ۱۹۷ بصورت شبانه روزی در اختیار مردم است، ادامه داد: همشهریان می توانند با تماس سامانه ۱۹۷هرگونه تقدیر و تشکر، انتقاد و پیشنهادی از کارکنان فرماندهی انتظامی استان دارند اعلام کنند.

سرهنگ درویشی گفت: در حوزه تقدیر و تشکر، ۵ درصد افزایش داشتیم که این امر نشان دهنده اقدامات خوب پلیس است.

جانشین فرماندهی انتظامی استان در پایان سخنان خود تاکید کرد: امیدواریم در سال جدید بتوانیم قانون پذیری را در اراذل و اوباش افزایش دهیم که این مهم نیز قطعاً با مقابله و برخورد با این افراد در دستور کار خواهد بود.