- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

تمديد طرح ترخيص موتورسيکلت هاي رسوبي در قم

رئیس پلیس راهور استان قم از تمدید طرح ترخيص موتورسيکلت هاي رسوبي تا پايان بهمن ماه سال جاري خبر داد
به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ، سرهنگ “غلامرضا صدفی” اظهارداشت: به منظور رفاه حال همشهريان عزيز و نظر به حجم درخواست ها و مراجعان مالکين و متصرفین، طرح ترخيص موتورسيکلت هاي رسوبي تاپايان بهمن ماه سال جاري تمديد شده است
رئیس پلیس راهور استان قم تاکید کرد: متصرفين و مالکان عزيز از فرصت به وجود آمده استفاده نمايند و مراحل مربوط به ترخيص را به روزهاي پاياني موکول نکنند چرا که اين فرصت ديگر تمديد نخواهدشد.

امنیت حساب کاربری خود در شبکه‌های اجتماعی را جدی بگیرید
رئیس پلیس فتا استان قم در خصوص سوء‌استفاده مجرمان از حساب‌های کاربری شبکه‌های اجتماعی و تهدیدات احتمالی هشدار داد و گفت: به هیچ عنوان کدهای ارسالی پیامک شده را به دیگران اعلام نکنید
سرهنگ “علی موالی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهارداشت: امروزه مزایای شبکه‌های اجتماعی بر کسی پوشیده نیست و به صور گسترده‌ای مورد استفاده عموم مردم قرار گرفته است و با توجه به دوران شیوع کرونا و دوری از خویشاوندان استفاده از شبکه‌های اجتماعی به شکل فزاینده‌ای در حال افزایش است.
وی در رابطه با تهدیدات شبکه‌های اجتماعی افزود: در مقابل مزایای فراوان شبکه‌های اجتماعی آسیب‌ها و تهدیدات بسیار جدی نیز وجود دارد که یکی از این تهدیدات سوء‌استفاده کلاهبرداران از حساب کاربری شبکه‌های اجتماعی کاربران ست.
سرهنگ موالی در رابطه با سوء‌استفاده کلاهبرداران از شبکه‌های اجتماعی گفت: کلاهبرداران برای نفوذ به حساب کاربری شبکه های اجتماعی نیاز به گذر‌واژه دارند که از روش‌های مختلفی از جمله استفاده از نرم افزارهای خاص، استفاده از بدافزارها و مهندسی اجتماعی برای به دست آوردن گذرواژه استفاده می‌کنند.
وی افزود: کلاهبرداران پس از دسترسی به حساب کاربری شبکه‌های اجتماعی با ارسال پیام‌های مختلفی از به مخاطبان و یا دنبال کننده‌ها در خواست وجه کرده و دنبال کنندگان از همه جا بی‌خبر غافل از اینکه شخص درخواست کننده کلاهبردار می‌باشد اقدام به واریز وجه درخواستی می‌کنند.
سرهنگ موالی در رابطه با پیشگیری از دسترسی کلاهبرداران به حساب کاربری شبکه‌های اجتماعی گفت: علاوه بر رعایت نکات انتخاب یک گذرواژه مناسب یک روش ساده و البته بسیار موثر برای جلوگیری از نفوذ کلاهبرداران به حساب‌های کاربری، فعال کردن احراز هویت دو مرحله‌ای در شبکه‌های اجتماعی می‌باشد، با فعال کردن احراز هویت دومرحله‌ای نفوذ به حساب کاربری حتی با در اختیار داشتن گذرواژه اصلی امکان‌پذیر نمی‌باشد.
رئیس پلیس فتا استان قم خاطرنشان کرد: هموطنان گرامی می‌توانند برای آشنایی با نحوه فعال نمودن احراز هویت دو مرحله‌ای برخی از شبکه‌های اجتماعی و آشنایی با آسیب‌ها و تهدیدات موجود در فضای مجازی به سایت پلیس فتا به آدرس اینترنتی www.cyberpolice.ir مراجعه کنند.