- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

تلاش برای انتخاب قم به ‌عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام

شهردار قم با اشاره به افتتاح پروژه‌های کلان شهری به مناسبت روز قم، از افتتاح تقاطع غیرهمسطح ولیعصر(عج) در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل ازشهرنیوز، دکترسید مرتضی سقائیان نژاد ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله سعیدی تولیت حرم حضرت معصومه(س) که در سالن محراب حرم کریمه اهل بیت(س) برگزار شد، اظهار داشت: شهر مقدس قم دارای ارزش و جایگاه بسیار والا و چشم جهان به قم است.

شهردار قم با بیان اینکه حوزه‌های علمیه، مراجع و علما و تاریخ ۷ هزار ساله قم مورد توجه است، تصریح کرد: طلاب و دانشجویان بیش از ۱۰۰ کشور در قم مشغول فراگیری علوم هستند و در تلاشیم قم به‌عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام معرفی شود.

سقائیان نژاد با اشاره به اهمیت گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، عنوان کرد: در پیاده رو خیابان انقلاب قم ۱۲ یادمان از شهدای شاخص ازجمله شهید آیت‌الله سعیدی، شهید مطهری و شهدای والامقام نصب می‌شود.

وی تصریح کرد: سرانه فضای سبز شهر قم از ۱۳.۹ در سال ۱۳۹۴ به ۲۰.۳ در حال حاضر رسیده است و تا سال ۱۴۰۰ باید به ۲۵ متر برسد، این توسعه سبب شده قم امروز به‌عنوان سومین کلان‌شهر از منظر فضای سبز بعد از اصفهان و شیراز شناخته شود.

شهردار قم ادامه داد: تقاطع سه سطحه حضرت ولی‌عصر(عج) آماده است و به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد، اگر در پروژه‌های استان بخش خصوصی به‌خوبی ورود پیدا کند مشکلات رفع می‌شود.

سقائیان نژاد با بیان اینکه جذب سرمایه‌گذار نقش مهمی در تحقق اهداف بلندمدت در مسیر توسعه قم دارد، گفت: دراین‌باره تسهیلات خوبی برای حضور بخش خصوصی و سرمایه‌گذار در اتمام پروژه‌های گردشگری و زائرپذیری در نظر گرفته‌شده است.

وی بابیان اینکه ۳۶ کلیپ برای معرفی قم تولیدشده، خاطرنشان کرد: با مسئولان صداوسیما رایزنی شده است که این کلیپ‌ها بتواند از شبکه‌های مختلف صداوسیما در سطح ملی پخش شود و شناختی که ما باید از جهان شهر قم به مردم بدهیم از این طریق به سمع و نظر مردم برسد.