تقدیر استاندار از آبفای قم در راستای بومی‌سازی تکنولوژی

استاندار قم در بازدید از غرفه شرکت آب و فاضلاب استان قم در نمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل از تلاش مدیریت و کارکنان این شرکت در راستای بومی‌سازی تکنولوژی قدردانی کرد. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم  به نقل از  روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان، نمایشگاه معرفی فرصت‌های ساخت داخل در راستای توسعه اقتصادی […]

استاندار قم در بازدید از غرفه شرکت آب و فاضلاب استان قم در نمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل از تلاش مدیریت و کارکنان این شرکت در راستای بومی‌سازی تکنولوژی قدردانی کرد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم  به نقل از  روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان، نمایشگاه معرفی فرصت‌های ساخت داخل در راستای توسعه اقتصادی و رفع نیازمندی ها توسط تولیدکنندگان داخلی و شرکت‌های دانش‌بنیان به مدت سه روز در محل دائمی نمایشگاه‌های قم برگزار شد.

شرکت آب و فاضلاب استان قم نیز در این نمایشگاه حضور فعالی داشت و برخی از محصولات فناورانه خود از جمله اسکروپمپ فاضلابی ساخت داخل و مواد «منعقد کننده پلی کلراید آلومینیوم» را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان در بازدید بهرام سرمست استاندار قم و افشار فتح الهی مشاور وزیر و مدیرکل دفتر وزارت، وزارت صنعت، معدن و تجارت از غرفه آبفای قم به ارائه گزارشی از فعالیت‌های تحقیقاتی و فناورانه این شرکت پرداخت.

دکتر علی جان صادق پور با اشاره به اهمیت بومی‌سازی دانش ساخت اسکروپمپ فاضلابی در قم اظهار داشت: این دستگاه که با حمایت و اعتماد شرکت آب و فاضلاب به یک شرکت خصوصی ساخته شد، برای نخستین بار به صورت موفق در قم به بهره‌برداری رسید و آماده تولید انبوه برای سراسر کشور است.

وی با اشاره به قابلیت این شرکت برای تأمین اسکروپمپ تمام ایستگاه‌های پمپاژ فاضلاب در کشور تأکید کرد: ساخت این دستگاه در داخل کشور ضمن جلوگیری از خروج میلیون‌ها دلار ارز از کشور، کاهش هزینه‌های بهره‌برداری و نگهداری و سهولت دسترسی به قطعات یدکی را به دنبال دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم همچنین در خصوص مواد «منعقد کننده پلی کلراید آلومینیوم» گفت: این مواد در زلال سازی و تصفیه آب و فاضلاب و همچنین در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی کاربرد دارد و با کیفیت بسیار بالاتر از محصولات وارداتی  توسط ۲ نفر از محققان دانشگاه قم با حمایت شرکت آب و فاضلاب استان قم در مرحله تولید نیمه صنعتی بوده و ثبت اختراع شده است.

استاندار قم نیز در این بازدید ضمن تمجید از فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی شرکت آب و فاضلاب استان قم، از تلاش مدیریت و کارکنان این شرکت در راستای بومی‌سازی تکنولوژی قدردانی کرد و از آبفای قم به عنوان یکی از دستگاه‌های پیشگام در استفاده از ظرفیت‌های موجود در راستای سیاست‌های اقتصادی مقاومتی یاد کرد.

فتح الهی مشاور وزیر و مدیرکل دفتر وزارت ، وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز اقدامات شرکت آب و فاضلاب در راستای حمایت از تولید داخل را تحسین کرد.

همزمان با دهه مبارک فجر انجام شد

حضور مدیران آبفای قم در طرح «رقابت در خدمت»

معاونین و مدیران شرکت آب و فاضلاب استان قم در طرح رقابت در خدمت در حاشیه برگزاری نمازجمعه قم شرکت کردند و به سوالات نمازگزاران پاسخ دادند.

مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قم در این خصوص گفت: طرح «رقابت در خدمت» فرصت مناسبی است تا مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان بدون واسطه به سوالات مردم پاسخ دهند و به مشکلات آنها رسیدگی کنند.

وی با بیان اینکه طرح رقابت در خدمت هر هفته با حضور یکی از دستگاه‌های استان در حاشیه نماز جمعه قم برگزار می‌شود، اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته این هفته مسئولان شرکت آب و فاضلاب استان با حضور در این طرح پاسخگوی سوالات نمازگزاران بودند.

محمد کربلایی ابراهیمی خاطرنشان کرد: معاونین بهره برداری، مهندسی و خدمات امور مشترکین به همراه مدیران مناطق مختلف امور مشترکین شرکت آب و فاضلاب در این طرح شرکت کردند و به صورت چهره به چهره به مشکلات مطرح شده مردم پاسخ و راهنمایی های لازم را انجام دادند.