- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

تقاطع امام خمینی(ره) قم معضلات ترافیکی را رفع می‌کند

رییس شورای اسلامی شهر قم گفت: اجرای تقاطع غیر همسطح خیابان امام (ره) و شهید کیوانفر قم خدشه ای به حمل و نقل شهری قم وارد نمی‌کند و باعث برطرف شدن مشکل های ترافیکی این شهر می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،عبدالله جلالی در جلسه مشترک کمیسیون ماده پنج و شورای حمل و نقل و ترافیک قم که در سالن جلسه های معاونت عمرانی استانداری قم برگزار شد، اظهار داشت: تشخیص اولویت‌های ترافیکی شهر قم با شورای اسلامی شهر می‌باشد.

رییس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به طرح جامع حمل و نقل قم، آن را نقشه راه مدیریت شهری قم دانست و یادآور شد: این طرح پس از ۱۰ سال کار مطالعاتی به تصویب شورای ترافیک استان و سپس به تایید شورای عالی ترافیک کشور رسیده‌ است.

جلالی با تاکید بر اینکه شورای اسلامی شهر و مدیریت شهری همه تصمیم‌های خود را بر اساس طرح جامع ترافیک و همچنین طرح تفصیلی شهر می‌گیرد، گفت: بر این اساس طرح تقاطع خیابان امام خمینی نیز از طرح‌های ضروری و اولویت‌دار ترافیکی قم تعیین شده‌ است.

وی با بیان اینکه نباید در برابر مشکل‌های ترافیکی قم سکوت کنیم، در واکنش به برخی از نظرهای ارائه شده در این جلسه مبنی بر غیر کارشناسی بودن ایجاد تقاطع امام خمینی(ره) به صورت غیر همسطح، گفت: عبور از زیرگذر دید خودروها به نمای حرم حضرت معصومه(س) را خیلی کاهش نمی‌دهد.

رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اولویت اجرای پروژه‌ها بر اساس طرح جامع حمل‌ و نقل، اظهار داشت: اجرای پروژه تقاطع خیابان امام خمینی(ره) و خیابان شهید کیوانفر در شورای اسلامی شهر به تصویب رسید که بعد از مخالفت کمیته تطبیق و اصرار شورا به تصویب هیئت حل اختلاف استان رسیده است.

عبدالله جلالی با بیان اینکه اجرای این تقاطع بر اساس طرح تفصیلی است، اضافه کرد: امروز در شرایط اقتصادی کار کردن سخت است ولی مدیریت شهری در قم به دنبال کار کردن و حل مشکلات مردم هستند.

انتقال ترافیک خیابان امام به بلوار زینبیه

رئیس کمیسیون حمل‌ و نقل شورای شهر قم نیز در بخش دیگری از این جلسه با اشاره به اهمیت تعیین تکلیف وضعیت قطار پرسرعت تهران-قم-اصفهان تصریح کرد: با توجه به آنکه هنوز زمان اجرای این قطار مشخص نبوده باید از هم‌اکنون به فکر ایجاد راه‌های دسترسی آن باشیم.

روح‌الله امراللهی یکی از راه‌های دسترسی این قطار پرسرعت را بلوار زینبیه دانست و افزود: برای مدیریت ترافیک این قطار باید طرح‌های ترافیکی با در نظر گرفتن مسائل اجتماعی در نظر گرفته شود و ما با احداث تقاطع خیابان امام خمینی(ره) و خیابان شهید کیوانفر به افراد پیاده و سواره امکان مکث می‌دهیم.