تفاهم نامه دانشگاه پيام نور قم با شركت شهرك هاي صنعتي استان امضاء شد

دانشگاه پيام نور قم و شركت شهرك هاي صنعتي استان با امضاء تفاهم نامه اي بر ضرورت كاربردي كردن تعامل دانشگاه با صنعت و همچنين رفع نيازهاي علمي فعالان صنعتي و توليدي استان  تاكيد كردند. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل ازروابط عمومي شركت شهركهاي صنعتي استان قم؛ مهندس امير طيبي نژاد با […]

دانشگاه پيام نور قم و شركت شهرك هاي صنعتي استان با امضاء تفاهم نامه اي بر ضرورت كاربردي كردن تعامل دانشگاه با صنعت و همچنين رفع نيازهاي علمي فعالان صنعتي و توليدي استان  تاكيد كردند.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل ازروابط عمومي شركت شهركهاي صنعتي استان قم؛ مهندس امير طيبي نژاد با اشاره به انعقاد تفاهم نامه ايي توسط شركت شهركهاي صنعتي استان با دانشگاه پيام نور قم اظهارداشت: يكي از راههاي برون رفت واحدهاي توليدي و صنعتي از فعاليت سنتي و غير علمي كه سبب هدررفت سرمايه و كاهش بهره وري است آشنايي با علم روز و بهره گيري از دانش و فن آوري و تحقيقات صنعتي است. لذا نگاه اين شركت به صنعت نگاهي دانشي و علمي است.

وي ارتباط فعال و غير تشريفاتي مراكز دانشگاهي با صنعت و بكارگيري نيروهاي جوان، خلاق و دانش محور را عاملي مهم در ارتقاء سطح بهره وري و توليد كالايي بازار محور برشمرد و خاطرنشان ساخت: در همين راستا اين شركت با ايجاد مركز علمي كاربردي و تربيت نيروهاي متخصص و كاردان در بخش فني كمك هاي شايان توجهي به تامين نيروهاي واحدهاي صنعتي نمود ولي با توجه به محدود بودن امكانات نياز است تا از ظرفيت هاي علمي و فني موجود استان نيز استفاده شود.

مديرعامل شركت شهر كهاي صنعتي قم يادآور شد: در اين تفاهم نامه همكاري هاي پژوهشي و تحقيقاتي، آموزشي، خدمات آزمايشگاهي، حضور اعضاء هيئت علمي دانشگاه در بخش صنعت و رفع نيازهاي تحقيقاتي و مطالعاتي، عارضه يابي واحدهاي صنعتي و توسعه استفاده از فن آوري هاي نو و دانش بنيان بخوبي ديده شده است.

وي با بيان اينكه براساس اين تفاهم نامه كليه نيازهاي اعلامي علمي واحدهاي صنعتي در دستور كار پايان نامه هاي دانشجويي قرار خواهد گرفت افزود: بدنبال آن هستيم و آمادگي داريم تا در راستاي اين تفاهم نامه دفتر ارتباط دانشگاه پيام نور با صنعت در شهرك هاي صنعتي استان راه اندازي شود.

دكتر محمدعلي حسيني رئيس دانشگاه پيام نور استان قم نيز در اين مراسم طي سخناني با تقدير و مهم خواندن نگاه حمايتي و علمي شركت شهرك هاي صنعتي استان قم به مراكز علمي و ضرورت تعامل دو مركز مهم صنعت و دانشگاه تاكيد كرد: در حال حاضر ۴۰ درصد از ظرفيت علمي دانشگاه پيام نور قم به رشته هاي فني و علوم پايه اختصاص يافته است كه ظرفيت خوبي را پيش روي مراكز علمي و دانشگاهي قرار مي دهد.