تشکیل ۲۰۷۲ پرونده برای تخلفات بنگاههای اقتصادی در قم

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم تعداد بازرسی‌ها و نظارت‌ها در چهارماهه نخست سال جاری را بیش از ۲۴ هزار بازرسی ذکر کرد و گفت: ۳۰۶۶ تخلف در این بازرسی‌های ثبت‌شده که برای ۲۰۷۲ مورد پرونده تخلف تشکیل‌شده است. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،محمود سیجانی در جلسه تنظیم بازار که روز شنبه […]

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم تعداد بازرسی‌ها و نظارت‌ها در چهارماهه نخست سال جاری را بیش از ۲۴ هزار بازرسی ذکر کرد و گفت: ۳۰۶۶ تخلف در این بازرسی‌های ثبت‌شده که برای ۲۰۷۲ مورد پرونده تخلف تشکیل‌شده است.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،محمود سیجانی در جلسه تنظیم بازار که روز شنبه در فرمانداری برگزار شد گفت، تعداد بازرسی‌ها و نظارت‌ها در چهارماهه نخست سال جاری را بیش از ۲۴ هزار بازرسی ذکر کرد و افزود: ۳۰۶۶ تخلف در این بازرسی‌های ثبت‌شده که برای ۲۰۷۲ مورد پرونده تخلف تشکیل‌شده است که ارزش ریالی این پرونده‌ها ۱۷۴ میلیارد ریال بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم ادامه داد: بیشترین تخلف مکشوفه مربوط گران‌فروشی با ۹۹۰ مورد، عدم درج قیمت و نرخ نامه به تعداد ۷۹۶ ، عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی با ۲۹۰ مورد، تقلب و کم‌فروشی ۱۹۲ مورد، عدم صدور صورت‌حساب با ۳۳۱ مورد و غیره بوده است.

وی صدور مجوزهای صنفی در چهارماهه نخست سال جاری را مورد توجه قرار داد و گفت: در این مدت ۲۷۹ فقره مجوز صنفی در رسته‌های تولیدی، توزیعی و خدماتی با ارزش ۷۷۷ میلیارد ریال و اشتغال‌زایی ۵۳۰ نفری صادر شده است.

سیجانی با بیان اینکه بیش از ۳۴ هزار واحد نفی مجوز دار در استان قم وجود دارد، خاطرنشان کرد: از این تعداد ۱۶۵۰۳ واحد توزیعی، ۸۱۷۵ واحد تولیدی و ۹۹۲۷ واحد خدماتی هستند.