تشکیل شورای مشورتی جوانان استان با بهره گیری از ظرفیت جوانان نخبه

استاندار قم در نشست با جوانان نخبه استان قم رویکرد خود را جوانگرایی و استفاده از ظرفیت عظیم جوانان نخبه در تشکیل شورای مشورتی جوانان استان عنوان کرد و گفت: باید از ظرفیت جوانان در راستای تحقق الگوهای توسعه استفاده شود. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از  روابط عمومی استانداری قم دکتر […]

استاندار قم در نشست با جوانان نخبه استان قم رویکرد خود را جوانگرایی و استفاده از ظرفیت عظیم جوانان نخبه در تشکیل شورای مشورتی جوانان استان عنوان کرد و گفت: باید از ظرفیت جوانان در راستای تحقق الگوهای توسعه استفاده شود.
به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از  روابط عمومی استانداری قم دکتر بهرام سرمست استاندار قم در نشست صمیمی با جمعی از جوانان فعال استان قم که به مناسبت روز جوان در سالن جلسات امام جواد (ع) استانداری برگزار شد، ضمن تبریک ولادت حضرت علی اکبر (ع)، به نقش جوانان در عرصه های مختلف اجتماعی و سیاسی اشاره و اظهار کرد: در حوادث اخیر سیلاب نیز جوانان اقدمات موثر و قابل تقدیری داشتند.

استاندار قم در ادامه بر لزوم تشکیل شورای مشورتی جوانان استان قم تاکید و اضافه کرد: از محور های اساسی برای آغاز بکار این شورا تبین بیانیه گام دوم انقلاب وارائه راهکارهای علمی و اجرایی براساس توصیه های هفت گانه رهبرمعظم انقلاب دانست و توصیه نمود جوانان نخبه استان برنامه و راهکارهای مدون پیرامون مسائل اجرایی استان تدوین و به دبیرخانه شورا ارائه دهند .

سرمست به اهمیت سرمایه گذاری در حوزه های مختلف اشاره کرد و با بیان اینکه سرمایه گذاری تنها در بخش اقتصادی نیست افزود: حوزه هایی چون فرهنگ و نیروی انسانی نیاز به سرمایه گذاری دارد و چه بسا نتایج سرمایه گذاری در این بخش ها منتج به رونق اقتصادی نیز خواهد شد.
وی حوزه های مختلف حضور جوانان نخبه و مستعد استان را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: برگزاری کارگروه هایی در مباحث مختلف و بهره گیری از خرد جمعی جوانان اولویت مدیریت کلان استان است تا ظرفیت بالقوه جوانان به نتایج قابل اجرا تبدیل شود.
مقام عالی دولت در استان، همچنین به جمعیت جوان استان قم اشاره کرد و بیان داشت: استان قم با ۲۲.۵ درصد جمعیت جوان از استان های جوان کشور است و این مهم فرصت و نعمتی است که نباید مورد بی مهری و بی توجهی قرار گیرد.
استاندار قم، روحیه مطالبه گری و انتقادی جوانان را به عنوان یک نقطه مثبت و موثر عنوان و ابراز کرد: صراحت و صداقت جوانان در بیان نظرات و توجه به مسائل مختلف جامعه و نیز دقت در پیشرفت برنامه های استان، امری حیاتی در عملیاتی شدن سیاست های کلان استان است و ما از این انتقادات سازنده استقبال می کنیم.

لازم به ذکر است در این نشست صمیمی که بمناسبت روز جوان در استانداری قم برگزار شد، نمایندگانی از بخش های مختلف جوانان به بیان موفقیت ها، افتخارات و نقطه نظرات خود در مباحث مختلف پرداختند