تشکیل اتاق فکر نخبگان جوان برای مدیران اجرایی ضروری است

استاندار قم با اشاره به قدرت نخبگان و نيروي جوان جامعه به عنوان محرك توسعه بر ضرورت بهره مندي از ظرفيت هاي اين بخش در توسعه و پيشرفت استان تأكيد كرد. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم، روابط عمومي استانداري قم، دكتر بهرام سرمست استاندار قم در نشست صمیمی با نخبگان جوان استان كه در […]

استاندار قم با اشاره به قدرت نخبگان و نيروي جوان جامعه به عنوان محرك توسعه بر ضرورت بهره مندي از ظرفيت هاي اين بخش در توسعه و پيشرفت استان تأكيد كرد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم، روابط عمومي استانداري قم، دكتر بهرام سرمست استاندار قم در نشست صمیمی با نخبگان جوان استان كه در سالن امام جواد(ع) استانداري برگزار شد طي سخناني بهره مندي از ظرفيت نخبگان و نيروهاي جوان در مسير توسعه را ضرورتي مهم و اساسي عنوان و اظهار كرد: قدم اول در بکارگیری اين ظرفیت كليدي، اعتماد به اين قشر و فراهم ساختن زمينه هاي حضور و نقش آفريني آنان در عرصه هاي مورد نياز توسعه است.

وي عدم اعتماد به جوانان نخبه و خوش فکر را یکی از معضلات اصلی مدیریت کشور برشمرد و تصريح كرد: جوانان ازتوانمندي هاي ويژه اي برای قرارگرفتن در عرصه های مدیریتی برخوردار مي باشند.

سرمست با تأكيد بر لزوم تغيير نگاه ها در سپردن مسؤليت ها به جوانان خاطرنشان کرد: بنده در انتصابات همواره به مدیران جوان اعتماد خاصي داشته و با باور و اعتقاد راسخ به نتايج آن، اين روند را ادامه خواهم داد.

استاندار قم همچنين توجه به جوانان و نخبگان جوان را يكي از اولويت هاي اصلي دولت دانست و خاطرنشان كرد: بسياري از مشكلات كنوني، ريشه در كم توجهي به اين نسل و عدم استفاده حداكثري از ظرفيت هاي اين بخش دارد.

وی با اشاره به اهميت تلاش و حركت به سمت نخبه پروري و كشف استعدادها در بين جوانان گفت: نخبه گرایی باید به عنوان یک رویکرد اساسی در سطح مدیریت استان و در دستگاه هاي مرتبط دنبال شود و مدیران اجرایی بایستی با تشکیل اتاق فکر نخبگان جوانان از ظرفیت فکری آنان استفاده نمایند در این زمینه لازم است کشف ، جذب و نگهداری و مدیریت استعدادها بخوبی انجام شود .

وی استفاده از شيوه هاي صحيح و علمي در استعداد يابي جوانان استان را يادآور شد و افزود: برای کشف نخبگان استان باید دایره نخبه شناسی با ساختار هرمی وخوشه بندی های متنوع دنبال شود و جذب نخبگان بعد از کشف و پرورش نخبگان به صورت جدی مورد توجه قرار گيرد.

استاندار قم با تأكيد بر لزوم حمايت از نخبگان كشور و استان خاطرنشان کرد: هر جامعه اي براي قرار گرفتن در مسير توسعه ناگزير به استفاده از ظرفيت نخبگان و نيروي جوان خود مي باشد.

دكتر سرمست از جوانان و نخبگان به عنوان اتاق فكر مديريت استان ياد كرد و با اشاره به مشغله هاي بالاي مديران اجرايي گفت: باید در این شرایط از ظرفیت نخبگان تیزبین و با فراغ بال استفاده مطلوب تری صورت بگیرد.

استاندار قم حل مشکلات جامعه را در گرو بهره مندي از ايده ها و انديشه هاي خلاق و تحول گرا دانست و تصريح كرد: براي استفاده بهينه از ظرفیت نخبگان بايد دبیرخانه اختصاصي نخبگان استان در استانداري تشكيل شود.