تشريح اقدامات استان قم در راستاي پيشگيري و مقابله با بيماري كرونا

استاندار قم در گفتگو با برنامه تيتر  امشب شبكه سراسري خبر اقدامات استان قم در راستاي پيشگيري و مقابله با بيماري كرونا را تشريح كرد. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از روابط عمومي استانداري قم دكتر بهرام سرمست در مصاحبه ي زنده تلويزيوني با برنامه تيتر امشب  شبكه خبر سيما گزارشي از […]

استاندار قم در گفتگو با برنامه تيتر  امشب شبكه سراسري خبر اقدامات استان قم در راستاي پيشگيري و مقابله با بيماري كرونا را تشريح كرد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از روابط عمومي استانداري قم دكتر بهرام سرمست در مصاحبه ي زنده تلويزيوني با برنامه تيتر امشب  شبكه خبر سيما گزارشي از اقدامات انجام شده در راستاي مقابله با ويروس كرونا ارائه كرد.

استاندار قم با اشاره به تشكيل ستاد پيشگيري و مقابله با بحران استان قم در نخستين ساعات پس از اعلام شيوع كرونا در قم افزود: در اين زمينه مسائل را با شفافيت و صداقت با مردم در ميان گذاشتيم.

وي با اشاره به اجرايي شدن ۲۲۳ مصوبه ستاد بحران استان قم ادامه داد: آگاهي بخشي به مردم در راستاي رعايت نكات بهداشتي توام با حفظ آرامش جامعه در دستور كار اين ستاد بود.

استاندار قم قرنطينه ي دو بيمارستان در مرحله ي نخست را مورد توجه قرار داد و افزود: با افزايش تعداد بيماران، اختصاص ساير بيمارستان ها و بنا نمودن بيمارستان هاي سيار و نقاهت گاه با استفاده از ظرفيت نيروهاي نظامي در دستور كار قرار گرفت.

سرمست ادامه داد: با توجه به نیاز تکمیل بیمارستان امیر المومنین(علیه السلام) و تامین تجهیزات پزشکی  از اختصاص مبلغ ۱۶۰۰ میلیارد ریال خبر داد  كه در اين راستا از ریاست محترم جمهور و اعضای محترم‌هیئت دولت بویژه دکتر لاریجانی رياست مجلس شوراي اسلامي قدردانی میکنیم‌.

وي پيشگيري از  شیوع بیشتر كرونا را از مهمترين اولويت هاي استان قم طي سه هفته ي اخير دانست و تصريح كرد: با استفاده از ظرفيت نيروهاي نظامي و شهرداري نسبت به ضدعفوني معابر شهري اقدام شده است.

استاندار قم در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه ايثار و جانفشاني پزشكان و پرستاران در اين ايام قابل وصف و جبران نيست، گفت: پرداخت مطالبات كادر درمان استان قم نيز مورد پيگيري جدي بوده است.

سرمست همچنين با درخواست از مردم براي جدي گرفتن قرنطينه ي خانگي گفت: كنترل مبادي ورودي خروجي استان در دستور كار قرار دارد و از هموطنان نيز خواستاريم در ايام پيش رو خصوصا عيد نوروز و نيمه ي شعبان از سفر به استان قم خودداري كنند.