تشرف بیش از ۳۰ نفر به دین اسلام در حرم حضرت معصومه(س)

رئیس اداره امور بین‌الملل آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) از تشرف بیش از ۳۰ نفر به دین مبین اسلام طی دو سال اخیر خبر داد و گفت: ‌در طرح «تجربه‌های مسلمانی» هر روزه، ده‌ها نفر از کشورهای مختلف، اظهار تمایل خود را به آموزه های اسلام اعلام می‌کنند. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل […]

رئیس اداره امور بین‌الملل آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) از تشرف بیش از ۳۰ نفر به دین مبین اسلام طی دو سال اخیر خبر داد و گفت: ‌در طرح «تجربه‌های مسلمانی» هر روزه، ده‌ها نفر از کشورهای مختلف، اظهار تمایل خود را به آموزه های اسلام اعلام می‌کنند.
به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، کمال ثریا اردکانی طی گفت‌وگویی با اشاره به اینکه طی دو سال گذشته بیش از ۳۰ نفر در حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) به دین مبین اسلام مشرف شدند، اظهار کرد: این افراد از کشورهای چین، فرانسه، آلمان، لوکزانبورک، سوئیس، کره جنوبی، لهستان، ژاپن، مکزیک، برزیل و… هستند که آستان مقدس در مسلمان شدن برخی از آن‌ها نقش اصلی را ایفا کرده به همین علت ارتباط با آن‌ها را به صورت مستمر دنبال می‌کند.
وی اضافه کرد: ‌در طرح «تجربه‌های مسلمانی» که توسط کارشناسان اداره امور بین‌الملل حرم مطهر برای توریست‌های غیرمسلمان همه روزه در حرم مطهر دنبال می‌شود، ده‌ها نفر از کشورهای مختلف، اظهار تمایل خود را به آموزه های اسلام اعلام می‌کنند که در این میان گردشگران آلمانی فراوانی بیشتری را به خود اختصاص داده‌اند.
رئیس اداره امور بین‌الملل آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) خاطرنشان کرد: علاوه بر این افراد، امور بین‌الملل آستان مقدس برنامه‌هایی برای تازه مسلمان شده‌ها در خارج از کشور دارد، به عنوان نمونه در ایام دهه کرامت برای ۱۳ نفر از تازه مسلمان شده‌های کشور سوئد پیام تبریک به همراه هدایای متبرک آستان مقدس ارسال شد و از آنان برای حضور در حرم بانوی کرامت دعوت به عمل آمد.
وی با بیان اینکه اداره امور بین‌الملل حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها در سال جاری میزبان بیش از ۱۶ هزار گردشگر غیر مسلمان از ۸۶ کشور بوده است، تصریح کرد: آمار افراد غیرمسلمان که در طول شبانه روز در حرم مطهر حضور یافته‌اند و حضور آن‌ها به ثبت نرسیده نیز قابل توجه است.
پایان پیام
///////////
ظهر امروز
مدیر جدید کتابخانه حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) معرفی شد
محمد عباسی یزدی ظهر امروز طی مراسمی با حضور جمعی از مسئولان حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) به‌عنوان مدیر کتابخانه حرم مطهر معرفی شد.
به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، مراسم معارفه محمد عباسی یزدی به‌عنوان مدیر جدید کتابخانه آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) ظهر امروز در سال حضرت خدیجه(س) کتابخانه حرم مطهر برگزار شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمد نظری مدیر مرکز اسناد حرم کریمه اهل‌بیت(س) حضور مدیر جدید در مجموعه کتابخانه حرم مطهر را زمینه‌ای برای افزایش دستاوردهای این مجموعه دانست و اظهار کرد: انتخاب فردی که از بدنه کتابخانه بوده و با نیروها و ظرفیت‌های این مجموعه آشنایی دارد می‌تواند در رساندن کتابخانه به اهداف مورد نظر بسیار مؤثر باشد.
همچنین، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی احمدی معاون فرهنگی حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها نیز طی سخنانی تاکید کرد: کارهای کتابخانه باید با مشورت و همکاری نیروهای این مجموعه دنبال شود چراکه هیچ کاری به صورت تک محوری و قائل به‌شخص به نتیجه نمی‌رسد، در این راستا می‌توان شورای کتابخانه حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) را با حضور متخصصان دنبال کرد.
////////
معاون فرهنگی حرم بانوی کرامت تاکید کرد
لزوم ایجاد کتابخانه‌های تخصصی زیارت و حضرت معصومه(س) در کتابخانه حرم مطهر
معاون فرهنگی حرم بانوی کرامت گفت: با استفاده از ظرفیت‌های موجود آستان مقدس می‌توانیم به سمتی حرکت کنیم که کتابخانه‌های تخصصی زیارت و حضرت معصومه سلام‌الله علیها در کتابخانه حرم مطهر درنظر گرفته شود و در حوزه‌های دیجیتالی و فیزیکی فضای جدایی به آن‌ها اختصاص یابد.
به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی احمدی ظهر امروز در نشست معارفه مدیر جدید کتابخانه آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) که در سالن حضرت خدیجه(س)‌ این کتابخانه برگزار شد، طی سخنانی با اشاره به اینکه کتابخانه، مرکز اسناد و موزه باید نقش خود را در راستای سیاست‌های کلی آستان و معاونت فرهنگی دنبال کند، اظهار کرد: ما نمی‌توانیم نسبت به تهاجم سنگینی که استکبار و غرب علیه جمهوری اسلامی راه انداخته بی تفاوت باشیم، به همین علت فعالیت‌های مختلف ما باید ناظر بر انقلاب اسلامی و در راستای کمک به نظام اسلامی باشد.
وی اضافه کرد: اکنون در آستانه دهه فجر انقلاب اسلامی قرار داریم به همین علت امیدواریم در این مناسبت برنامه‌های ویژه برای جوانان فعال در کتابخانه دنبال و در این راستا همه ظرفیت‌ها بسیج شود.
معاون فرهنگی حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) با تاکید بر اینکه کتابخانه آستان مقدس باید مسیر واقعی خود را پیدا کند، گفت: باید میان قرائت‌خانه و کتابخانه تفکیک قائل شویم، طی این سال‌ها شخصیت‌های بسیاری تلاش کردند تا کتابخانه به موقعیت فعلی برسد اما سیاست معاونت این است که کتابخانه به سمت جایگاه والاتری حرکت کند.
وی خاطرنشان کرد: کتابخانه با تعداد صندلی‌ها و میزها شناخته نمی‌شود مگر اینکه صندلی‌ها و میزها را اهل دانش پر کنند؛ ارائه خدمات به دانش‌آموزان، دانشجویان و علاقه‌مندان به کتاب به‌عنوان نگاه حداقلی مورد توجه قرار می‌گیرد اما ما باید با ظرفیت‌های موجود به دنبال این باشیم که محقق از مراجعه مستقیم به کتابخانه بی‌نیاز شود و منابع را در اختیار محقق در هر جایی از این عالم قرار دهیم.
حجت‌الاسلام والمسلمین احمدی بر لزوم دیجیتالی کردن منابع کتابخانه آستان مقدس تاکید کرد و ادامه داد: هدف نخست کتابخانه آستان مقدس گسترش خدمات کتابخانه در خارج از کتابخانه و استفاده گسترده‌تر از ظرفیت بسترهای ارتباطی نوین است.
وی با بیان اینکه ارائه خدمات ویژه به محققان در راستای نخستین اهداف کتابخانه است، عنوان کرد: امروزه رفت و آمدها هزینه دارد و وقت گران‌بهاتر از گذشته شده است به همین علت دنیای فعلی با دنیای دهه‌های گذشته قابل مقایسه نیست و نوع ارائه خدمات نیز باید متفاوت باشد.
معاون فرهنگی حرم مطهر تاکید کرد: کارهای کتابخانه باید با مشورت و همکاری نیروهای این مجموعه دنبال شود چراکه هیچ کاری به صورت تک محوری و قائل به‌شخص به نتیجه نمی‌رسد و در این راستا می‌توان شورای کتابخانه حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) را با حضور متخصصان دنبال کرد.
وی اضافه کرد: با استفاده از ظرفیت‌های موجود می‌توانیم به سمتی حرکت کنیم که کتابخانه‌های تخصصی زیارت و حضرت معصومه سلام‌الله علیها در کتابخانه حرم مطهر درنظر گرفته شود و در حوزه‌های دیجیتالی و فیزیکی فضای جدایی به آن‌ها اختصاص یابد.