تسلیت ارتحال رئیس انجمن ادیان و مذاهب حوزه های علمیه

احمد مبلغی: مرحوم صاحبی از پیشتازان مطبوعات دینی وجریان تدوین مقالات حوزوی بود به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم،آیت الله احمد مبلغی عضو خبرگان رهبری ارتحال رئیس انجمن ادیان و مذاهب حوزه های علمیه را تسلیت گفت و خاطرنشان کرد: ارتحال مرحوم دکتر محمد جواد صاحبی که از جمله طلایه داران و پیشتازان فعالیت های […]

احمد مبلغی: مرحوم صاحبی از پیشتازان مطبوعات دینی وجریان تدوین مقالات حوزوی بود

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم،آیت الله احمد مبلغی عضو خبرگان رهبری ارتحال رئیس انجمن ادیان و مذاهب حوزه های علمیه را تسلیت گفت و خاطرنشان کرد: ارتحال مرحوم دکتر محمد جواد صاحبی که از جمله طلایه داران و پیشتازان فعالیت های مطبوعات دینی و جریان تدوین مقالات حوزوی پس از انقلاب اسلامی است، ضایعه ای تأثر آمیز است.

وی در پیامی خاطرنشان کرد: باید اذعان داشت نقش این محقق گرانمایه  همراه با مجموعه ای از حوزویان در دهه اول پس از انقلاب اسلامی در ایجاد و تقویت رویکرد به تدوین مقالات علمی وکنگره ای در زمینه مسائل دینی غیر قابل انکار است.

آیت الله مبلغی بیان داشت: این عالم راحل ، خوش طینتی را با خوش فکری، خوش مشربی را با حسن ارتباط علمی با شخصیت های  حوزوی، بی ادعائی را با پرکاری در تدریس و تالیف و وقار را با تواضع درهم آمیخته بود.

رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس یادآورشد: اندیشه شناسی معاصر، شخصیت شناسی متفکران  جهان اسلام، مقتل شناسی، مطالعات و فعالیت های ادیانی، مطالعات معطوف به تقریب مذاهب اسلامی و مطالعات کلامی و… بخشی از فعالیت های این اندیشمند حوزه و دانشگاه بود که آثار آن بر جای مانده است.

آیت الله مبلغی در پایان اظهار داشت: ارتحال نویسنده گرانمایه و اندیشمند، رئیس انجمن ادیان و مذاهب حوزه علمیه قم، برادر گرامی دکتر محمد جواد صاحبی ضایعه ای تأثر آمیز است و بنده مصیبت ارتحال این  محقق گرانمایه را به مقام معظم رهبری، مراجع معظم تقلید، فضلای حوزه علمیه و خانواده آن مرحوم تسلیت عرض می کنم.

استاد محمد جواد صاحبی رئیس شورای دین پژوهان کشور ورئیس انجمن ادیان و مذاهب اسلامی حوزه علمیه قم به علت بیماری، به دیار باقی شتافت.