تذکر لسانی وظیفه همگانی است وحتی مسئولان نیزباید پاسخگوباشند

جانشین ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر قم گفت:همواره شعار ما این بوده است که تذکر لسانی وظیفه همگانی  و در این زمینه حتی مسئولان نیزباید پاسخگوباشند ومورد مطالبه قرار گیرند. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم،سید محمدتقی حسینی صبح روز دوشنبه در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته امر به معروف ونهی از منکر اظهار […]

جانشین ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر قم گفت:همواره شعار ما این بوده است که تذکر لسانی وظیفه همگانی  و در این زمینه حتی مسئولان نیزباید پاسخگوباشند ومورد مطالبه قرار گیرند.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم،سید محمدتقی حسینی صبح روز دوشنبه در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته امر به معروف ونهی از منکر اظهار داشت:نام گذاری اول محرم به هفته امر به معروف ونهی از منکر نشات گرفته از قیام اباعبد الله الحسین (ع) است که در هنگام آغاز عزیمت خود فرمودند(انما ارید ان آمر بالمعروف وانهی عن المنکر) من میخواهم قیام کنم تا امر به معروف ونهی از منکر کنم.

وی افزود: مطالبه گری از مسئولان باید برای اصلاح بسیاری از نابهنجاری‌های اجتماعی فرهنگ‌سازی شود.

وی بیان کرد: طبق قانون اساسی کشور تمام مردم حق‌دارند مسئولان را به امربه‌معروف و نهی از منکر دعوت کنند و هیچ فردی هم حق ندارد مردم را از این عمل الهی با حفظ مراتب و شئونات محروم کند.

وی در ادامه بیان کرد: از ابتدای انقلاب اسلامی و در طول ۴ دهه گذشته همواره احیای امربه‌معروف و نهی از منکر مورد تاکید و توجه بوده است.

وی ابراز کرد: در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی نیز توجه ویژه‌ای به مساله امربه‌معروف و نهی از منکر شده است.

جانشین ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر قم عنوان کرد: حفظ عفاف و حجاب از ضروریات دین بوده و چهره ظاهری شهر قم نیز در سال‌های گذشته روند نامطلوبی به خود گرفته و دغدغه مراجع و بزرگان دینی را برآورده نکرده است.

وی اظهار کرد: حفظ حجاب و عفاف از قوانین جمهوری اسلامی بوده و نمی‌توان از کنار این مساله مهم دینی و قانونی به‌سادگی عبور کرد.

حسینی خاطرنشان کرد: باوجوداین مصادیق امربه‌معروف و نهی از منکر بسیار گسترده‌تر از منحصر کردن آن در مساله عفاف و حجاب است.

وی اظهار داشت: امربه‌معروف و نهی از منکر صرفا منحصر در مساله عفاف و حجاب نبوده و گستره بسیاری زیادی از مسائل اجتماعی را دربرمی گیرد.

وی در ادامه گفت: تشکیل ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر در مناطق هشت‌گانه شهر قم و تشکیل شورای امربه‌معروف و نهی در دستگاه‌های اداری از فعالیت‌های برجسته ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان است.

حسینی بیان کرد: در تمام بخش‌های ۵ گانه استان و شهر پردیسان شورای امربه‌معروف و نهی از منکر تشکیل و فعال‌شده است.

وی ابراز کرد: تشکیل شورای تخصصی اصناف در اتاق اصناف و اماکن گردشگری نیز از دیگر اقدام‌های برجسته ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر قم در ماه‌های اخیر بوده است.

جانشین ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر قم ادامه داد:  ۲ دفتر ویژه امربه‌معروف و نهی از منکر در حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران نیز فعال بوده و طلایه داران امربه‌معروف و نهی از منکر در قالب آن‌ها مشغول تذکرات زبانی هستند.

وی اضافه کرد: در تمام مراکز پرآمد و شد شهر قم نیز طلایه داران امربه‌معروف و نهی از منکر به تذکر لسانی مشغول هستند.

وی تصریح کرد: اولویت و مسئولیت اصلی ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر در رابطه با مشاهده نابهنجاری‌های اجتماعی صرفا در حد تذکر زبانی است.

وی بیان کرد: با توجه به اهمیت حفظ چهره معنوی حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س)، گروه «حافظان حریم » با مشارکت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(ع) شکل‌گرفته و با همکاری جمعی از بانوان و آقایان به تذکر زبانی می‌پردازند.

وی افزود: برای اثرگذاری فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر و انجام صحیح این عمل، مباحث آموزشی سرلوحه اقدام‌های ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر قرارگرفته است.

حسینی اظهار داشت: برای نهادینه‌سازی و حساسیت نسبت به فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر در سطح مدارس، با آغاز سال تحصیلی جدید به بیش از ۴ هزار دانش‌آموز آموزش‌های لازم ارائه خواهد شد.

وی همچنین تصریح کرد: نهضت حسینی، مطالبه گری و مسئولیت اجتماعی شعار امسال هفته امربه‌معروف و نهی از منکر در سطح کشور نام‌گذاری شده است.

وی ابراز کرد: ساعت ۱۷روز چهارشنبه هفته جاری همایش فعالان امربه‌معروف و نهی از منکر در سالن همایش‌های شهرداری قم برگزار می‌شود.

حسینی گفت: همچنین روز چهارشنبه هفته جاری یادواره امربه‌معروف و نهی از منکر و شهدای این فریضه الهی بعد از نماز ظهر و عصر در مصلای قدس قم ترتیب می‌یابد.

وی ادامه داد: دیدار با آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری امام‌جمعه موقت قم نیز از دیگر برنامه‌های ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر در طول هفته جاری است.

هفته نخست ماه محرم‌الحرام با تاسی به قیام سید و سالار و شهیدان امام حسین(ع) به هفته امربه‌معروف و نهی از منکر نام‌گذاری شده است.

هفته امربه‌معروف و نهی از منکر از روز یکشنبه ۱۰ شهریورماه آغازشده و تا ۱۶ شهریورماه ادامه پیدا خواهد کرد