- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

تدابیر پلیس قم برای پیشگیری و کاهش خطرات و خسارات ناشی از سیل

جانشین فرماندهی انتظامی استان قم گفت: اصل بارندگی رحمتی از جانب خداوند متعال است و جای شکر دارد البته یک سری تدابیری لازم است که باید از قبل اتخاذ شده با

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ، سرهنگ “صیاد درویشی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: ویژگی بارندگی‌های شدید در زمانی کوتاه، ایجاد روان‌آب است و وقتی روان‌آب ها از حدی فراتر روند،سیل تشکیل و در مسیل ها جاری و موجب ایراد خسارت به اطراف و اکناف خود می گردند.

وی ادامه داد:پلیس در یک تعامل تنگاتنگ با مدیریت بحران و دستگاه های امدادی استان از زمان شروع  بارش باران در سطح استان توانست اقدامات خوبی را در

ایمن سازی وکنترل معابر ، آب ریزها و محل های احتمال وقوع سیلاب انجام دهد و بحمدالله تاکنون اتفاق ناگواری در استان قم نیفتاده است.

سرهنگ درویشی با توجه به پیش بینی بارندگی شدید در روزهای آتی و احتمال جاری شدن سیل افزود: تدابیری اندیشیده شده تا از تردد و پارک خودروها و اقامت کوتاه در معابری که احتمال سیلاب دارد به ویژه در حواشی رودخانه ها جلوگیری شود.

جانشین فرماندهی انتظامی استان قم خاطرنشان کرد: از شهروندان و مسافران نیز درخواست می کنیم به هشدارهای پلیس و سایر دستگاه های امدادی توجه کنند تا خدای ناکرده شاهد حوادث تلخ و نگران کننده نباشیم.

خانواده ها و همیاران پلیس، رانندگان را به رعایت قوانین ترغیب کنند

جانشین فرماندهی انتظامی استان قم گفت: خانواده ها و همیاران پلیس، رانندگان را به رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی ترغیب و تشویق کنند.

سرهنگ ” صیاد درویشی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس  در حین پایش هوایی حوزه استحفاظی استان قم، اظهار داشت: فرماندهی انتظامی استان قم تمام تلاش خود را بکار گرفته تا  خدمات کیفی تری را به هم میهنان عزیزمان در حوزه ترافیکی و انتظامی ارائه کنیم تا سفر امنی را در روزهای آغازین سال تجربه کنند.

وی افزود: شعار “نشاط بهاری، نظم و قانونمداری” انضباط ترافیکی در سطح محورهای مواصلاتی استان قم تحقق یافته و آثار آن در کاهش آمار تصادفات مشهود و ملموس است.

سرهنگ درویشی ادامه داد: بیشترین حجم تصادفات در حدود ۳۰ کیلومتری شهرها بوقوع می پیوندد، انتظار پلیس از رانندگان این است که قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت کرده و جدی بگیرند و به هنگام احساس خواب آلودگی بلافاصله در کنار جاده و مکانی امن ایمنی توقف کرده و استراحت کنند، در ضمن رانندگان بایستی به ازای هر ۲ ساعت رانندگی، ۱۵ دقیقه استراحت کنند تا بتوانند با نشاط و آرامش بیشتری به مسیر خود ادامه دهند.

جانشین فرماندهی انتظامی استان قم اضافه کرد: با توجه به اینکه در تعطیلات نوروزی هستیم  و اکثر رانندگان به همراه خانواده به سفر می روند از خانواده ها  و نیز همیاران پلیس درخواست داریم رانندگان را به توقف و استراحت ترغیب کنند تا شاهد وقوع حوادث تلخ رانندگی در سطح محورهای مواصلاتی استان نباشیم.

سرهنگ درویشی بیان داشت: در پایش هوایی شهر قم و محورهای مواصلاتی استان شاهد حضور حداکثری همکاران پلیس راه و راهور در معابر شهری هستیم که به ارائه خدمات به شهروندان و مسافران هستند گرچه تا به حال مردم نیز همکاری مناسبی را با پلیس داشته اند و امیدواریم همچنان با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی تا پایان تعطیلات نوروزی پلیس را در کنترل ترافیک، روان سازی عبور و مرور و پیشگیری از تصادفات یاری کنند.