تخصیص اعتبار لازم برای احداث تصفیه خانه فاضلاب پردیسان

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم خواستار تخصیص اعتبار لازم برای احداث تصفیه خانه فاضلاب پردیسان شد. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از  روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قم، دکتر علی جان صادق پور در دیدار اعضای شورای هماهنگی مدیران صنعت آب و برق قم […]

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم خواستار تخصیص اعتبار لازم برای احداث تصفیه خانه فاضلاب پردیسان شد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از  روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قم، دکتر علی جان صادق پور در دیدار اعضای شورای هماهنگی مدیران صنعت آب و برق قم با حجت الاسلام ذوالنور نماینده قم در مجلس شورای اسلامی در سخنانی اظهار داشت: در حال حاضر تمام شهرهای استان از آب سالم و بهداشتی برخوردار هستند و مشکلی در خصوص تامین آب نداریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه هم اکنون ۵۰ درصد شهر تحت پوشش شبکه فاضلاب قرار دارد، گفت: البته تنها ۳۵ درصد جمعیت شهر به این شبکه متصل شده اند و آمادگی لازم برای اتصال مابقی آن نیز وجود دارد.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به اصلاح و بازسازی سه تصفیه خانه فاضلاب شهر قم ابراز داشت: با توجه به اقدامات صورت گرفته و ارتقا تصفیه خانه های فاضلاب، در صورت اتصال تمام مناطقی که شبکه فاضلاب اجرا شده، تا حدود دو سال آینده مشکلی نخواهیم داشت.

وی در عین حال بر ضرورت احداث تصفیه خانه جدید فاضلاب در صورت توسعه شبکه فاضلاب تاکید کرد و گفت: با توجه به ظرفیت هایی که داریم اگر بخواهیم شبکه فاضلاب را توسعه دهیم نیازمند احداث تصفیه خانه جدید هستیم.

دکتر صادق پور در ادامه با اشاره به مشکلات فاضلاب پردیسان خاطرنشان کرد: با اقداماتی که صورت گرفت از جمله احداث یک تصفیه خانه فاضلاب محلی و اتصال بخشی از واحدها به شبکه فاضلاب شهر، مشکل فاضلاب این منطقه به صورت مقطعی برطرف شد.

وی با بیان اینکه برای رفع کامل مشکل فاضلاب پردیسان نیازمند احداث یک تصفیه خانه جدید هستیم یادآور شد: تا قبل از برطرف شدن مقطعی مشکل فاضلاب پردیسان پیگیری های خوبی از سوی مسئولان و نمایندگان انجام شد اما قول هایی که برای تامین اعتبار احداث تصفیه خانه داده شد، جامه عمل نپوشید.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم ابراز امیدواری کرد با پیگیری نمایندگان مجلس و مسئولان استان پیش از ایجاد چالش مجدد، پیگیری های لازم برای تخصص اعتبارات مورد نیاز برای احداث تصفیه خانه فاضلاب پردیسان صورت گیرد.

وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به بارندگی های اخیر گفت: خوشبختانه با اقدامات صورت گرفت، علیرغم شدت بارندگی ها پس زدگی فاضلاب در منازل نداشتیم.

حجت الاسلام ذوالنور نیز در این دیدار ضمن قدردانی از تلاش های صورت گرفته در صنعت آب و برق قم، قول مساعد به منظور پیگیری مشکلات مطرح شده را دادند.