تجهیز ناوگان راهداری استان قم به سامانه موقعیت یاب جی پی اس (GPS )

احمد دادآفرین اعلام کرد: از مجموع ۱۱۶ دستگاه ناوگان راهداری قم، ۱۰۹ دستگاه با هزینه ای بالغ بر پانصد میلیون ریال مجهز به سامانه موقعیت یاب GPS شدند. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان قم به منظور افزایش ضریب بهره وری […]

احمد دادآفرین اعلام کرد: از مجموع ۱۱۶ دستگاه ناوگان راهداری قم، ۱۰۹ دستگاه با هزینه ای بالغ بر پانصد میلیون ریال مجهز به سامانه موقعیت یاب GPS شدند.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان قم به منظور افزایش ضریب بهره وری و ساماندهی هر چه بهتر ناوگان راهداری استان قم، طرح تجهیز ماشین آلات و خودروهای این اداره کل به سامانه موقعیت یاب GPS اجرا گردید،

احمد دادآفرین رئیس اداره ماشین آلات اداره کل راهداری و حمل  نقل جاده ای استان قم در تکمیل خبر فوق اضافه کرد: از مجموع ۱۱۶ دستگاه انواع ماشین آلات و خودروهای ناوگان راهداری استان قم، تاکنون ۱۰۹ دستگاه مجهز به سامانه موقعیت یاب GPS شده اند.

وی هزینه اجرایی این پروژه را بالغ بر پانصد میلیون ریال عنوان کرد و افزود: طی بازه زمانی یکساله ای، طرح تجهیز ناوگان راهداری و خودرویی این اداره کل اجرا و مورد بهره برداری قرار گرفت.

دادآفرین از ویژگی های های سامانه موقعیت یاب GPS منصوب بر ماشین آلات و خودروهای این اداره کل به تعیین دقیق موقعیت مکانی، سرعت وسیله نقلیه، میزان کارکرد اشاره کرد و ادامه داد: از دیگر قابلیت های این سامانه می توان به تعیین دقیق میزان سوخت مصرفی، ثبت دفعات استارت خودرو و… اشاره کرد.

رئیس اداره ماشین آلات راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قم منبع تغذیه و درگاه پشتیبان موقعیت یاب های جی، پی اس های منصوب بر ناوگان راهداری قم را سامانه مدیریت ناوگان عنوان کرد و توضیح داد: با توجه به قابلیت های فنی این سامانه و آنتن دهی مطلوب آن، روند نظارتی وکنترل کمی، کیفی ناوگان، از دقت چشمگیری برخوردارمی باشد.

وی خاطر نشان ساخت: با عنایت به تمهیدات به عمل آمده، ارتقاء همگام ساختار سخت افزاری ونرم افزاری ناوگان راهداری در اولویت برنامه های سازمان متبوع می باشد.

دادآفرین تاکید کرد: ارائه هرچه بهترخدمات موضوعه به کاربران جاده ای در سایه بروز رسانی ادوات وامکانات میسور می باشد که این مهم در دستورکار این اداره کل قرار دارد.