- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

تجلیل شهدای سوم خرداد تجلیل از راه و اهداف شهدا است

در آستانه سالروز آزادسازی خرمشهر مراسم گرامی داشت یاد و خاطره شهدای بیت المقدس با حضور مدیرکل بنیاد شهید وامور ایثارگران استان قم، خانواده شهدا، کارکنان بنیاد، نیروهای نظامی و انتظامی و جمعی از مسوولان و بسیجیان دستگاههای استان در گلزار سوم خرداد قم برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ، استاد سطح عالی حوزه علمیه درمراسم گرامی داشت سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: تجلیل شهدا تنها نباید به برگزاری مراسم ها معطوف شود ، تجلیل از شهدا تجلیل از راه و اهداف شهدا است که باید مورد تاکید و توجه قرار گیرد.

به گزارش ایثار واحد استان قم، حجت الاسلام والمسلمین احتشام با حضور د رگلزار سوم خرداد قم  با حضور مدیرکل بنیاد استان و در جمع خادمان شهدا ، بسیجیان و خانواده شهدای فتح خرمشهر افزود: راه شهدا، راه قرآن و راه اهل بیت (ع) است، راه عزت و استقامت و کرامت است، حرکت در این مسیر یعنی  باید سختی ها را تحمل کنیم، روی پای خود بایستیم و دشمن را مجبور به عقب نشینی نماییم و اینگونه موانع ظهور را برداریم.

وی ادامه داد: امسال سالروز بزرگداشت آزادسازی خرمشهر مصادف شده با فتح الفتوح مسلمین در جنگ بدر، از ابتدای تاریخ دو خط همواره در برابر هم بودند صف آرایی جبهه کرامت در برابر ذلت، خون شهدا موجب عزت و کرامت است و این خط علوی و فاطمی است و امام در برابر کاپیتولاسیون که ذلت ملت ایران بود ملت را به کرامت و عزت دعوت کرد.

حجت الاسلام احتشام تاکید کرد: اگر این خط عزت و عظمت و استقامت نبود چه کسی جرات داشت در برابر عربده کشی ابر قدرتها ایستادگی کند و هیمنه آنان را از بین ببرد این خط شهادت همان خط کرامت و عزت است که دشمن را مجبور کرد تا ناو هواپیما بر را در دریای سرخ متوقف سازد و بعد از آنهمه خط و نشان ا ز مواضع خود عقب نشینی نماید.

وی تصریح کرد: دیروز امام فرمود اگر اینها در برابر دین بایستند در برابر همه دنیای آنها می ایستم و امروز رهبر معظم انقلاب در برابر زیاده خواهی دشمنان ایستاده و می فرماید، نه مذاکره می کنیم نه جنگ خواهد شد، این خط عزت،  اقتدار و کرامت است.

وی با تاکید بر اینکه نباید بگذاریم خط عزت، عظمت و کرامت گم شود، افزود: شهدا از همه کسانی که تریبونی را دارند پاسخ می خواهند، باید یاد و راه شهدا را زنده نگه داریم و این مایه عزت و عظمت ما است.

در این مراسم ضمن قرائت زیارت پرفیض عاشورا و مدیحه سرایی شرکت کنندگان با حضور بر سر مزار ۶۰ شهید سوم خرداد سال ۶۱ ضمن عطر افشانی و گلباران و قرائت فاتحه با آرمانهای شهدا تجدید میثاق نمودند.