- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

تاکیدمعاون امورعمرانی استاندارقم برلزوم احداث۲ آرامستان درجنوب وشمال قم

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قم گفت: احداث آرامستان جدید از سال ۹۴ در دستور کار قرار گرفت و مسائل مربوط به دسترسی و مطالعات اجتماعی در آن انجام گرفته است و تثبیت و تصویب اجرای کمربندی جدید قم و احداث این آرامستان هیچ خللی را در طرح‌های توسعه‌ای مسجد جمکران وارد نخواهد کرده و حتی به عنوان نقطه پایانی شهر قم شمرده خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،محسن بهشتی با اشاره به احداث دو آرامستان جدید در قم، گفت: احداث آرامستان جدید از سال ۹۴ در دستور کار قرار گرفت و مسائل مربوط به دسترسی و مطالعات اجتماعی در آن انجام گرفته است و تثبیت و تصویب اجرای کمربندی جدید قم و احداث این آرامستان هیچ خللی را در طرح‌های توسعه‌ای مسجد جمکران وارد نخواهد کرده و حتی به عنوان نقطه پایانی شهر قم شمرده خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قم عنوان کرد: دو آرامستان بزرگ در شمال و جنوب شهر قم راه‌اندازی می‌شود و هزینه عرضه و تقاضا و حتی حق انتخاب خانواده‌های فرد متوفی افزایش می‌یابد.

بهشت معصومه(س) ظرفیتی مهم برای دفن اموات در قم

بهشتی به ظرفیت آرامستان بهشت معصومه (س) اشاره کرده و گفت: این آرامستان از سال ۵۴ در ۱۰۰ هکتار در فاز نخست راه‌اندازی شد و امروز بخش مهمی از ظرفیت دفن متوفیان را تأمین کرده است و بحران کرونا سبب شد تا خانواده‌های قمی برای دفن متوفیان خود در بهشت معصومه (س) رغبت بیشتری داشته باشند.

وی بیان کرد: دفن متوفیان غیر بومی در قم در مقایسه با سال‌های گذشته کاهش یافته است و بیشتر افراد دفن شده در آرامستان‌های قم را شهروندان قمی تشکیل می‌دهند.