- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

تاکسی اینترنتی مشکل اساسی حوزه حمل و نقل کشور است

عضو هیئت‌ رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: اسنپ مهمترین مشکل حوزه حمل و نقل کشور است.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیئت‌ رئیسه مجلس در کارگروه حمل‌ و نقل و رسانه که در دفتر این نماینده مجلس شورای اسلامی برگزار شد، گفت: پیگیری مشکلات تاکسی اینترنتی در مجلس  بی‌نتیجه ماند.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی بعد از شنیدن نقدهای کارگروه تخصصی حمل‌ و نقل و پاسخگویی عباس ذاکریان معاون حمل‌ و نقل شهرداری قم تصریح کرد: بعضی از مشکلات موجود در حوزه حمل‌ و نقل در صحن مجلس نیز پیگیری می‌شود.

وی از بررسی ابعاد مختلف گسترش حمل‌ و نقل‌های اینترنتی در مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: خانواده تاکسیرانی توانایی رقابت با تاکس‌های اینترنتی را ندارد، زیرا فعالیت در تاکسی اینترنتی شغل دوم راننده بوده و وی نیازمند امرار معاش با درآمد رانندگی ندارد.

امیرآبادی فراهانی بررسی ابعاد گوناگون تاکسی اینترنتی در مجلس را بی‌نتیجه دانست و خاطرنشان کرد: تاکسی‌های اینترنتی برای مسافران جذابیت بیشتری داشته و این انتخاب مردم بوده و نمی‌توانیم در برابر خواسته مردم مقاومت کنیم.

وی با بیان اینکه رانندگان تاکسی‌های خطی و بیسیم و تلفنی چون شغل اصلی آنها این است، حق دارند که به فعالیت اسنپ اعتراض کنند، افزود: کسی که با پایین‌ترین قیمت با کیفیت ترین خدمت را ارائه کند، قطعاً موفق و پیروز است.

عضو هیئت‌ رئیسه مجلس شورای اسلامی اذعان کرد: اینکه شورای امنیت ملی تشکیل دهیم، و همه رانندگان تاکسی اینترنتی را دستگیر کنیم، فایده‌ای ندارد چون باز هم مردم دنبال کسانی که با کمترین هزینه بهترین خدمت را ارائه می‌کنند، خواهند رفت.

امیرآبادی فراهانی با بیان اینکه اسنپ مهمترین مشکل حوزه حمل و نقل کشور است، گفت: حذف اسنپ راه مقابله با این معضل نیست، چون فضای رقابت است و مردم از این نوع تاکسی‌ها به دلیل کیفیت بالاتر و قیمت کمتر بیشتر استقبال می‌کنند.

وی با تأکید بر سنجش عملکرد مدیران بر اساس عدل و انصاف افزود: ارتباط مردم با مدیران جزو حقوق اولیه شهروندان بوده و همه مدیران باید دیدار مردمی را در برنامه خود داشته و به‌صورت مستقیم با مردم در ارتباط باشد.

وی  با تأکید دوباره بر همکاری افراد متخصص و کارشناس در نقد منصفانه بیان کرد: باید برای پیشرفت استان و کشور وارد میدان عمل شده و به عملکرد مدیران استان نظارت داشته و من در وهله اول از مدیران استان حمایت‌های لازم را در پیشبرد برنامه‌هایشان خواهم داشت.

وی با توجه اینکه بررسی عملکرد مدیران برای آنها خوب و مفید است، افزود: من حاضرم یک گروهی پیدا شود و عملکرد چهار سال نمایندگیم در مجلس را ارزیابی کند.

عضو هیئت‌ رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ارزیابی عملکرد یک مدیر با تهمت و توهین و همچنین ریختن آبروی او متفاوت است، گفت: در این زمینه باید مراقب باشیم تا یک گزارش خوب و درجه یک تهیه، و به مردم ارائه شود.