- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

تأکیدبر استفاده از تمامی ظرفیت‌های شهرداری قم در کنترل ویروس کرونا

دکتر سقائیان‌نژاد در جلسه فوق‌العاده ستاد مبارزه با شیوع ویروس کرونا در شهرداری قم بر استفاده از تمامی توان و ظرفیت در اختیار مجموعه مدیریت شهری برای انجام اقدامات پیشگیرانه در شیوع کرونا تأکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ، جلسه فوق‌العاده ستاد مبارزه با شیوع ویروس کرونا در شهرداری قم با حضور شهردار و قائم مقام شهردار، معاونین و مدیران ستادی شهرداری قم برگزار شد.

دکتر سقائیان‌نژاد در این جلسه با اعلام شرایط بسیار ویژه و فوق‌العاده شهر قم در شیوع ویروس کرونا گفت: مدیران برای اجرای اقدامات پیشگیرانه نیازی به برگزاری جلسات و تصمیم جمعی ندارند و به هر شکل ممکن می‌بایست  نیازها در اسرع وقت پیگیری و برطرف شود.

شهردار قم با تقدیر از خدمات مدیران و کارکنان بخش‌های مختلف شهرداری قم و همراهی خانواده کارکنان در شرایط موجود بر حضور مستمر و تلاش بیش از پیش در انجام اقدامات پیشگیرانه و اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی تأکید کرد و افزود: وضعیت عمومی شهر در شرایط بحرانی قرارداشته و لازم است خدمات‌رسانی تمام بخش‌های مدیریت شهری در کنار تعامل و همکاری با سایر نهادها و دستگاه‌های خدمت‌رسان با قدرت پیگیری شود.

وی حفظ جان و سلامتی شهروندان را اولویت اصلی اقدامات شهرداری قم دانست و افزود: تمام توان و ظرفیت‌های در اختیار مجموعه‌های مختلف شهرداری قم بایستی به طور کامل در انجام امور مربوط به پیشگیری از شیوع ویروس کرونا به کار گرفته شود.

دکتر سقائیان‌نژاد آماده‌سازی و تهیه تجهیزات مورد نیاز نیروهای خدماتی از جمله وسائل بهداشتی پاکبانان و باغبانان را ضروری دانست و تصریح کرد: در هر شرایطی هیچ خللی در انجام امور جاری شهر نبایست به وجود بیاید، ضمن آن‌که انجام امور باید کاملا اصولی و بر اساس دستورالعمل‌ها صورت پذیرد.

شهردار قم همچنین با توجه به شرایط ویژه اقتصادی و کسادی بازار به معاونین مالی و برنامه‌ریزی مأموریت داد تا تدابیر ویژه‌‌ای برای مستأجرین و طرفین قراردادهای مجموعه‌های مختلف شهرداری قم اندیشیده شود و طی لایحه‌ای برای تصویب شورای اسلامی شهر ارسال گردد.

دکتر سقائیان‌نژاد در این جلسه دستور پرداخت ویژه مبلغ ۵ میلیارد ریال به ستاد مبارزه با شیوع ویروس کرونا در شهرداری قم را صادر کرد تا انجام اقدامات این حوزه از نظر پرداخت هزینه‌های مالی از جمله تهیه تجهیزات و امکانات لازم برای شستشو، نظافت و ضدعفونی معابر و فضاهای عمومی شهر، نیز تسهیل گردد.