- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

بيشترين قربانيان چهارشنبه آخر سال کودکان و نوجوانان هستند

رئيس پليس امنيت عمومي استان قم با تأکيد بر آگاه سازي عمومي بر پيشگيري از حوادث چهارشنبه آخر سال گفت: برابر آمارها بيشترين قربانيان چهارشنبه آخر سال کودکان و نوجوانان هستند.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم، سرهنگ “پيام کاوياني ” در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، اظهار داشت: برگزاري مراسم چهارشنبه آخر سال به شکل نادرست موجب شده است تا روزهاي پاياني سال به روزهاي نگراني و اضطراب خانواده ها تبديل شود.

وي با اشاره به اينکه بيشترين قربانيان چهارشنبه آخر سال را کودکان و نوجوانان تشکيل مي دهند گفت: خانواده ها بايد خطرات استفاده از مواد محترقه و آتش زا را به فرزندان گوشزد کنند.

رئيس پليس امنيت عمومي استان قم، به مبحث قانون خريد و فروش مواد محترقه اشاره کرد و يادآور شد: به استناد قانون مجازات اسلامي هرگونه قاچاق، خريد و فروش و … مواد منفجره و محترقه بطور غير مجاز جرم محسوب و مرتکب آن به مجازات مندرج در قانون محکوم مي شود.

وي گفت:برابرماده ۶۱۸ قانون مجازات اسلامي هرکسي با هياهو، جنجال ، حرکات غير متعارف يا با تعرض با افراد، مخل نظم و آرامش عمومي گردد و يا مردم را از فعاليت باز دارد، به حبس از سه ماه تا يک سال و ۷۴ ضربه شلاق محکوم مي شود.

سرهنگ پيام کاوياني به عموم مردم توصيه کرد: با توجه به نزديک شدن چهارشنبه آخر سال و به منظور جلوگيري از حوادثي از قبيل: آتش سوزي، خسارت مالي و جاني تقاضا مي شود تمام مراتب قانوني و شرعي را رعايت و از استفاده مواد محترقه و آتش زا جدا خودداري گردد و در صورت مشاهده هر گونه تخلف، مراتب را سريعا به پليس ۱۱۰ اطلاع دهيد.

رئيس پليس امنيت عمومي استان قم در پايان چند توصيه براي پيشگيري از حوادث چهارشنبه آخر سال ارائه کرد.

۱- از نگهداري مواد محترقه، تهيه و ساخت وسايل آتش بازي دستي توسط فرزندان تان اکيدا خودداري کرده و نظارت بر موضوع را جدي بگيريد.

۲ – مـراقب رفتـارهاي خطـرناک و نـاهنجار افـراد بوده و در صورت لزوم مراتب را به واحدهاي گشت نيروي انتظامي و يا پليس ۱۱۰ اطلاع دهيد.

۳- از برپايي آتش در معابر باريک و در نزديکي پست هاي برق يا ايستگاه هاي تقليل فشار گاز و پارکينگ هاي عمومي خودداري کنيد.