به وضعیت مکان های عمومی ناایمن در قم رسیدگی شود

رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم وضعیت مکان های عمومی و تجاری ناایمن شهر که مردم در آن آمد و شد دارند را مورد پیگیری و رسیدگی قرار دهد. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از ایرنا، عبدالله جلالی روز دوشنبه در شصت و پنجمین […]

رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم وضعیت مکان های عمومی و تجاری ناایمن شهر که مردم در آن آمد و شد دارند را مورد پیگیری و رسیدگی قرار دهد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از ایرنا، عبدالله جلالی روز دوشنبه در شصت و پنجمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم اظهار داشت: وضعیت تعدادی از مکان های عمومی شناسایی شده است، از این رو باید مکان های دیگری که شناسایی نشده نیز پیگیری تا اخطارهای لازم جهت جلوگیری از وقوع حوادث احتمالی داده شود.
وی افزود: باید برخوردهای قانونی به صورت قاطعانه باشد تا خطری جامعه را تهدید نکند و خسارت های مالی و جانی به همراه نداشته باشد.
وی در ادامه با بیان این که آتش نشانان جهادگران دلسوز هستند گفت: این شغل جزو مشاغل سخت و بسیار مهم است که با جان و مال مردم سر و کار دارد.
رئیس شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: آتش نشانان رسالتی دارند که باید در راستای آن انجام وظیفه کنند، در همین راستا امیدواریم که همیشه با موفقیت به مردم خدمات رسانی کنند.
وی همچنین از خدمات جمعیت هلال احمر قم نیز تقدیر کرد و گفت: این مجموعه باید با آمادگی در بخش های مختلف قم در جهت مقابله با حوادث امکانات لازم را در اختیار داشته باشد.
وی گفت: با در نظر گرفتن موقعیت جغرافیایی قم و قرار گرفتن در محور مواصلاتی استان های دیگر باید جمعیت هلال احمر از سازمان مرکزی مطالباتی برای تقویت خدمات رسانی داشته باشد تا بتواند در حوادث پوشش امدادی را گسترش دهد.
جلالی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روز نهم شهریورماه روز همبستگی با کودکان مظلوم فلسطین گفت: نظام جمهوری اسلامی همیشه حامی مظلومان عالم بوده است و حمایت های خویش را از آنان دریغ نکرده است.
وی در ادامه همچنین ضمن گرامیداشت روز نهم شهریورماه به عنوان روز سالمند گفت: سالمندان گنجینه ها و برکت های کشورمان و دارای تجربه های گرانقدر هستند که باید مورد تکریم و احترام قرار گیرند.
وی خاطرنشان کرد: پدران و مادران سالمند نیازمند حمایت و مراقب هستند، این در حالی است که متاسفانه شاهد بی توجهی به این قشر و یا رها کردن آنان در مراکز سالمندان هستیم که این امر با اصول و اعتقادهای اسلامی همخوانی ندارد.
طبق آخرین سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۹۵، ۹۹ هزار و ۴۵۴ سالمند در قم زندگی می کنند که از این تعداد چهار هزار و ۵۰۰ تن از خدمات بهزیستی قم بهره مند می شوند.
وی در ادامه با اشاره به جنگ اقتصادی و روانی در جامعه گفت: در گذشته دشمنان از جنگ نظامی و تهاجم فرهنگی استفاده می کردند، که در حال حاضر روش های آنان به جنگ اقتصادی و ایجاد فشار روانی در بین مردم تغییر کرده است.
جلالی گفت: برای برون رفت از این شرایط سخت، دولت و مجموعه اجرایی کشور از جمله کارگزاران و قوای سه گانه باید پاسخگوی مردم بوده و تلاش خود را برای رفع مشکلات بیشتر کنند.
وی با اشاره به این که باید با مردم صادق بود گفت: این حق مردم است و به غیر از این چیزی از مسئولان نمی خواهند.
وی بر استفاده از تمام ظرفیت های کشور برای ساماندهی وضعیت موجود تاکید کرد و گفت: منافع عمومی باید مورد توجه باشد و نباید به منافع فردی و گروهی اندیشید، همچنین افزایش نظارت ها برای برطرف کردن بخشی از مشکلات باید بیش از گذشته باشد.
جلالی تاکید کرد: شهرداری و مجموعه مدیران و دستگاه های اجرایی قم نیز باید در همین راستا ضمن پاسخگویی به مردم نظارت ها را تقویت کنند و شورای اسلامی شهر نیز به رسالت های خویش، بیش از پیش جامعه عمل می پوشاند.
وی از روی آوردن مردم به ذخیره سازی کالاها انتقاد کرد و گفت: این جنگ روانی، مقابله و مبارزه را می طلبد، نه این که کالاها را ذخیره سازی کرد.
وی گفت: بازی کردن خواسته و ناخواسته در زمین دشمن و هجوم آوردن به خرید و ذخیره کالاها درست نیست، ضمن این که فرهنگ ما ایثار و گذشت است و انشاالله با سیاست های دولت و همکاری مردم، این دوره را نیز با موفقیت سپری می کنیم.