- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

به دنبال میزبانی جشنواره ملی رسانه ها ومطبوعات دینی درقم هستیم

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، با تاکید بر اینکه  استان قم ظرفیت میزبانی از جشنواره ملی مطبوعات دینی را دارد گفت: برگزاری جشنواره رسانه ها و مطبوعات دینی کشور با محوریت قم به عنوان یک موضوع مهم درحال پیگیری است وماهم اکنون بیش از ۷ماه است که درحال رایزنی برای تحقق این امر هستیم .

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،سید موسی حسینی کاشانی صبح روز شنبه درگفت و گو با خبرنگاران، اظهار داشت: برگزاری با کیفیت دومین جشنواره مطبوعات استان موجب ارتقای جایگاه رسانه ای استان در کشور می شود که این موضوع امکان میزبانی قم از جشنواره های ملی را فراهم می کند.

وی گفت: برگزاری جشنواره مطبوعات در استان به طور قطع منجر به رشد کمی و کیفی کار رسانه ای در قم می شود. درهمین این امر موجب افزایش انگیزه اهالی مطبوعات و رسانه ای استان و زمینه برای دیده شدن تولیدات خبری استان است.

حسینی کاشانی، ارتقای دانش رسانه ای اهالی مطبوعات، ایجاد رقابت مثبت، افزایش خلاقیت های خبری و افزایش ظرفیت های رسانه ای استان را از جمله اهداف برگزاری این جشنواره دانست و گفت: نقاط ضعف و قوت جشنواره مطبوعات سال گذشته استخراج و با استفاده از نظرات کارشناسی به دنبال رفع این اشکالات در جشنواره امسال هستیم.

وی با بیان اینکه روند اجرایی دومین جشنواره مطبوعات قم با محوریت خانه مطبوعات استان از امروز آغاز شد، افزود: اختتامیه جشنواره مطبوعات استان در آبان ماه برگزار می شود ضمن اینکه ارسال آثار این جشنواره تا ابتدای مهرماه تعیین شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، ادامه داد: تقویم جشنواره به گونه ای تعریف شده است تا زمان بیشتری برای دریافت آثار خبرنگاران ایجاد شود ضمن اینکه اختتامیه جشنواره مطبوعات در قالب جشنی با حضور خبرنگاران استان برگزار می شود.

حسینی کاشانی، با بیان اینکه داوری این جشنواره توسط اساتید مطبوعات معاونت مطبوعات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام می شود گفت: ضرورت دارد تا همه متولیان برگزاری، رسانه ها و خبرنگاران دخیل در برگزاری این جشنواره خود را متعهد به رعایت قواعد این جشنواره بدانند.

وی، ادامه داد: اهالی رسانه پیشگام در مطالبه گری از مسئولان در پیشبرد اهداف استان هستند، رسانه موفق رسانه ای است که توان پیگیری مطالبات عمومی، موشکافی مشکلات، پیگیری و رفع این مشکلات را داشته باشد به همین دلیل، در جشنواره مطبوعات امسال، به این موضوعات توجه جدی تری صورت می گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، مشارکت گسترده اهالی رسانه استان در این جشنواره را خواستار شد و ادامه داد: تولیدات رسانه ای در حوزه «رونق تولید» و همچنین «گام دوم انقلاب» از جمله مطالبات مهم رسانه ای است که در دومین دوره جشنواره مطبوعات استان به صورت ویژه مورد توجه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه شورای سیاست گذاری دومین جشنواره مطبوعات استان قم، شامل مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت تبلیغات و مطبوعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس هیات مدیره خانه مطبوعات قم است، گفت: این شورا روند جشنواره را پیگیری می کند.

۳ درصد رسانه‌های دارای مجوز کشور متعلق به استان قم است. از ۴۲ خبرگزاری کشور، بیش از ۱۵ خبرگزاری در قم دارای نمایندگی است، ضمن اینکه از ۱۷۲ روزنامه دارای مجوز برای توزیع سراسری، حدود ۱۰ روزنامه سراسری در قم دارای دفتر نمایندگی می‌باشد.