بهره مندی ۳۰۵ نفر از روستائیان قم از آموزشهای مهارتی

به منظور تحقق اقتصاد مقاومتی و جهش تولید در راستای آموزشهای مهارتی و ساماندهی مشاغل خانگی در مناطق روستائی در نه ماهه اول سال جاری ۳۰۵ نفر از روستائیان قمی از آموزشهای مهارتی بهره مند شده اند. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از  روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای […]

به منظور تحقق اقتصاد مقاومتی و جهش تولید در راستای آموزشهای مهارتی و ساماندهی مشاغل خانگی در مناطق روستائی در نه ماهه اول سال جاری ۳۰۵ نفر از روستائیان قمی از آموزشهای مهارتی بهره مند شده اند.
به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از  روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان قم ،محمود تقی پور ،مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان بیان داشت: اجرای این دوره ها با هدف اشتغال در روستاها، ارتقاء مهارت روستائیان، افزایش بهره وری، جلوگیری از مهاجرت روستائیان انجام گرفته است.
تقی پور افزود: به منظورتحقق اقتصاد مقاومتی، جهش تولید و اشاعه آموزشهای مهارتی و ساماندهی مشاغل خانگی در مناطق روستائی ،این اداره کل در ۹ ماهه گذشته ۵۰هزار و ۲۱۸ نفر ساعت آموزشهای مهارتی را در ۱۶دوره آموزشی نظیر خیاطی نازکدوز، شهروند الکترونیکی ،سازنده محصولات نمدی ، بافنده پوشاک دومیل، پرورش گیاهان آپارتمانی ،کارور word ،پرورش زنبور عسل ،پرورش دهنده گوسفند ،پرواربندی بره به ۳۰۵ نفر از متقاضیان آموزشهای فنی و حرفه ای در ۷ روستای قم ارائه نموده است.
وی بیان داشت: از کل تعداد آموزش دیدگان در ۹ ماهه اول سال جاری ۱۶۰نفر زن و ۱۴۵نفر مرد بوده اند.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان قم ضمن تاکید بر موثر بودن آموزشهای مهارتی در ایجاد اشتغال پایدار و مولد در مناطق روستائی اظهار داشت: با ارائه این آموزش های مهارتی علاوه برتوجه به گروههای محروم حاشیه ای ،روستاییان و کشاورزان و توانمند نمودن و افزایش مهارت شغلی این بخش ازجامعه، امکان استفاده از مزایای گواهینامه های مهارت نظیر استفاده ازتسهیلات خود اشتغالی فراهم می شود.
ایشان افزودند: گروههای هدف این آموزشها شامل شاغلین بخش کشاورزی و روستایی، فارغ التحصیلان کشاورزی و کارجویان روستایی هستند.