- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

بهره برداری از۱٫۷ میلیون واحد مسکونی نوسازی شده در روستاهای کشور

معاون پشتیبانی و هماهنگی امور استان‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: از سال ۸۸ تاکنون هر سال ۲۰۰ هزار مسکن فرسوده در روستاهای ایران بازسازی شده و در طول این مدت یک میلیون و ۷۰۰ هزار واحد بازسازی شده در روستاهای کشور به بهره برداری رسیده است.

به گزارش  پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از خبرگزاری فارس ، هادی درفشی عصر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم در سالن اجتماعات این اداره کل با اشاره به شیوه مدیریت در بنیاد مسکن بیان کرد: سنت در این بنیاد این است که مدیران استان‌ها از خود معاونین بنیاد مسکن هر استان انتخاب می‌شوند، این سنت خوبی است که موجب مشخص شدن شیوه ارتقاء شده است.

وی ادامه داد: حیطه کار بنیاد مسکن معمولا روستاها و مناطق محروم است، عمران روستایی، تهیه طرح هادی روستاها و مسکن سازی جزو اقدامات این بنیاد است. بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از سال ۸۸ تاکنون هر سال ۲۰۰ هزار مسکن فرسوده در روستاهای ایران بازسازی کرده و در طول این مدت یک میلیون و ۷۰۰ هزار واحد بازسازی شده در روستاهای کشور به بهره برداری رسیده و بیش از ۲۰۰ هزار واحد فرسوده در روستاهای ایران هم در دست بازسازی است.

معاون پشتیبانی و هماهنگی امور استان‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: کاری را با سازمان بهزیستی و بنیاد مستضعفین برای خانه دار کردن خانوارهای دارای بیش از دو معلول شروع کردیم. در احداث مسکن برای نیازمندان از کمک خیرین مسکن ساز برخوردار هستیم و این خیرین عملکرد خوبی در قم داشتند.

درفشی با اشاره به وضعیت بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه گفت: هم اکنون ۷۰ هزار واحد در این مناطق در حال بازسازی و نوسازی است، ساماندهی وضعیت شهرها و روستاها در مناطق زلزله زدن استان کرمانشاه در حال انجام است.

وی ادامه داد: بنیاد مسکن استان قم در خانه سازی، احداث پروژه‌های شهری و تامین منابع اعتباری موردنیاز این پروژه‌ها داشته است.

معاون پشتیبانی و هماهنگی امور استان‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی این بنیاد را زاییده انقلاب دانست و خاطرنشان کرد: سرعت اجرای پروژه نوسازی بافت فرسوده در قم کند بوده است.

امکان استفاده ازظرفیت بنیاد مسکن دراجرای طرح‌های توسعه حرم
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم گفت: طرح‌های توسعه حرم حضرت معصومه(س) در ضلع جنوبی به سمت چهارراه شهدا است و امکان استفاده از ظرفیت بنیاد مسکن برای اجرای این طرح‌ها وجود دارد.

 محسن بهشتی عصر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم که در سالن اجتماعات این اداره کل برگزار شد با اشاره به ویژگی‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اظهار کرد: این بنیاد از یادگارهای امام خمینی(ره) است و پروژه‌های بزرگی همچون بلوار آیت‌الله بروجردی توسط بنیاد در قم احداث شد، با وجود عدم پرداخت به موقع اعتبارات در این پروژه، اما بنیاد مسکن در زمان موعد، پروژه بلوار آیت‌الله بروجردی را به بهره برداری رساند.

وی ادامه داد: ظرفیت بنیاد مسکن ایجاب می‌کند که این بنیاد در بافت فرسوده شهر قم ورود داشته باشد تا از ظرفیت آن در بهسازی و نوسازی مسکن در این بافت استفاده شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم افزود: طرح‌های توسعه حرم حضرت معصومه(س) در ضلع جنوبی به سمت چهارراه شهدا است و امکان استفاده از ظرفیت بنیاد مسکن برای اجرای این طرح‌ها وجود دارد.

بهشتی با اشاره به لزوم تسریع در اجرای پروژه‌های بنیاد مسکن استان قم خاطرنشان کرد: باید در اجرای پروژه‌های این بنیاد تسریع صورت بگیرد و استانداری قم هم حامی بنیاد است. هر سال با وجود این که جمعیت روستایی استان کم است، اما اعتبارات استانی زیادی به بنیاد مسکن استان قم برای اجرای پروژه‌ها در روستاهای استان اختصاص پیدا می‌کند.