بهره برداری از۷طرح ویژه در راه آهن قم با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال

مدیر کل راه آهن قم با اشاره به افتتاح هفت طرح ویژه در هفته دولت گفت:همزمان با چهارمین روز از هفته دولت ،طرح تجهیز و بازسازی مهمانسرای شماره ۲ اداره کل راه آهن قم با اعتباری با لغ بر ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به بهره برداری رسید. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم […]

مدیر کل راه آهن قم با اشاره به افتتاح هفت طرح ویژه در هفته دولت گفت:همزمان با چهارمین روز از هفته دولت ،طرح تجهیز و بازسازی مهمانسرای شماره ۲ اداره کل راه آهن قم با اعتباری با لغ بر ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از روابط عمومی اداره کل راه آهن قم محسن اعتماد در حاشیه افتتاحیه مهمانسرای شماره ۲ که با حضورمهندس شریفی مشاور مدیر عامل راه آهن ج.ا.ا در امور خوابگاه و جمعی از مدیران استانی و ستادی و همکاران برگزار شد افزود: پروژه تجهیز و بازسازی مهمانسرای مذکور با هدف تکریم کارکنان زحمت کش راه آهن به صورت دو واحدی تجهیز و در اختیار کارکنان راه آهن قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به پروژه های دیگر قابل افتتاح این اداره کل تاکید کرد:از دیگر پروژه های مورد بهره برداری در هفته دولت پروژه خط آبگیری به منظور تامین آب مصرفی قطار های مسافری و نیز بهسازی خط دوم ایستگاه راه آهن محمدیه به منظور رفاه حال مسافران است که این پروژه ها نیز مجموعا با اعتباری بیش از ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال به بهره برداری خواهد رسید.

مدیر کل راه آهن قم گفت:پروژه دیگری که از نظر امنیتی برای راه آهن قم حائز اهمیت است و در هفته جاری به بهره برداری خواهد رسید پروژه نرده کشی حریم راه آهن در خیابان شهید مویدی است که برای حفاظت از تجهیزات راه آهن با اعتباری برابر با ۵۰۰ میلیون ریال اجرا شده است.

وی اضافه کرد:پروژه احداث و تجهیز ساختمان حفاظت فیزیکی و ورودی شهرک مسکونی شهید حسنی راه آهن قم ،که از طرف خیابان شهید رئیس کرمی ( بیست متری زاد ) به مجموعه راه آهن متصل است و از نظر امنیتی مشکلاتی را برای ساکنین بوجود آورده بود ،ساماندهی و در اختیارپلیس راه آهن قم قرار خواهد گرفت ، این پروژه نیز در هفته دولت به بهره برداری خواهد رسید.

محسن اعتماد همچنین از نور پردازی فضای بیرونی ایستگاه راه آهن قم با اعتباری بالغ بر یک میلیارد ریال ، که اخیرا تکمیل و مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت خبر داد.

مدیر کل راه آهن قم در بخش دیگری از سخنان خود با اعلام این خبر که ایستگاه راه آهن قم از نظر جابجایی مسافر در سطح کشور رتبه سوم را داراست تصریح کرد: روزانه ۶ هزار مسافر توسط راه آهن قم جابجا می شوند و ایستگاه راه آهن قم یکی از مبادی ورودی شهر محسوب می شود اما با وجود این ویژگیهای، مورد بی مهری قرار گرفته و عدم حضور واحد تاکسیرانی مستقر و هجوم مسافرکش های شخصی به سیل مسافران ، مشکلاتی را برای این عزیزان بوجود آورده که با ورود شهرداری و تاکسی رانی به این موضوع ، این مشکل نیز بزودی ساماندهی و مرتفع خواهد شد.

اعتماد ادامه داد:به منظور جلوگیری از ازدحام و ترافیک در محوطه داخلی ایستگاه و میدان راه آهن، پس از مطالعات کارشناسی و تامین اعتبار مربوطه تصمیم به ایجاد گیت خروجی مسافرین در ضلع شرقی ایستگاه راه آهن گرفته شد که این مهم نیز با اعتباری بالغ بر۵۰۰ میلیون ریال اجرا و آماده بهره برداری گردید.