بنیاد پیشرو در حمایت از یادواره ها و کنگره های شهدا است

مدیرکل بنیاد شهید وامور ایثارگران استان قم گفت: بنیاد شهید در حمایت و برگزاری یادواره های شهدا پیشرو است و این از رسالت های اصلی این نهاد مقدس است . به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،حجت الاسلام والمسلمین هنرمند در جلسه کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهرقم افزود: اولین کنگره شهدا در کشور در قم […]

مدیرکل بنیاد شهید وامور ایثارگران استان قم گفت: بنیاد شهید در حمایت و برگزاری یادواره های شهدا پیشرو است و این از رسالت های اصلی این نهاد مقدس است .

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،حجت الاسلام والمسلمین هنرمند در جلسه کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهرقم افزود: اولین کنگره شهدا در کشور در قم برگزار شد و اکنون همه استانهای این کنگره را برگزار کرده و مرحله دوم آن از همین استان آغاز شده و بنیاد شهید در همراهی با این کنگره پیشرو است .

وی ادامه داد: اجرای برنامه های فرهنگی زمانی اثر بخش است که با انسجام همراه باشد، انسجام دستگاههای فرهنگی موجب تقویت و اثر گذاری است و ما در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت همکاری دستگاهها به ویژه حوزه های فرهنگی را درخواست داریم.

حجت الاسلام هنرمند اذعان داشت: دشمن از سال ۷۸ تا کنون با برنامه ریزی فتنه های مختلفی را دنبال کرده اما همه این فتنه ها به برکت شهدا و بصیرت ملت ولایت مدار ایران با تدبیرهای حکیمانه رهبر معظم انقلاب به شکست انجامیده است.

وی تاکید کرد: در دوران دفاع مقدس فرماندهان جوان چون زین الدین د رپیروزی جنگ هشت ساله نقش ارزنده ای را ایفا کردند و امروز نیروی جوان باید در میدانهای فرهنگی حضور پررنگی داشته باشد، امروز بیش از پیش نسل جوان باید با نسل دوران دفاع مقدس  و شهدا آشنا شود تا راه و سیره شهدا زنده بماند.

وی نقش شورای شهر را در زمینه تقویت برنامه های فرهنگی با محوریت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نقش ارزنده ای دانست و تاکید کرد: استان قم شرایط خاصی را دارد بطوریکه بیش از ۹۰درصد جامعه هدف در شهر متمرکز است و در راستای خدمت به شهدا و تکریم خاندان شهدا یاری همه مسوولان را می طلبیم.

وی با اشاره به نقش سازمان فرهنگی- ورزشی شهرداری  ادامه د اد: در حوزه ورزشی نیز امروز با کهولت سن جانبازان و خانواده های شهدا و ایثارگران مواجه هستیم و برای حفظ و ارتقای سلامت این قشر ارزشمند مشارکت حوزه هایی چون شهرداری ضروری می باشد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر  قم نیز در این جلسه ضمن تبریک به مدیرکل جدید بنیاد شهید وامور ایثارگران استان قم گفت: با توجه به تجربه شما در مدیریت بنیاد استان مرکزی و شهرستاهای مختلف امروز با تجریه عظیم و توانمند و روحیه پرکاری در استان قم   حضور یافتید و امید است بتوانید در مسیر خدمت به خانواده معظم شهدا و ایثارگران موفق باشید.

مالکی نژاد  افزود: مجموعه کمیسیون فرهنگی اغلب جمع دوران دفاع مقدس و از ایثارگران هستند و مفتخر هستند که امروز نیز در جبهه فرهنگی خدمت گذار نظام اسلامی باشند.

وی تاکید کرد: هرچه برای خانواده معظم شهدا و ایثارگران کار شود کم است  اینها دین بزرگی برگردن ما دارند و امید است بتوانیم با همکاری لازم گام های موثرتری در مسیر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برداریم.

در این جلسه همچنین رئیس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم به فعالیت های صورت گرفته در مسیر ترویج فرهنگ ایثارو شهادت در سطح شهر قم اشاره کرد و افزود: قم مسیر تردد ۱۷ استان برای اردوهای راهیان نور است و در این راستا برنامه ریزی هایی صورت گرفته تا مسیر گردشگری از حرم تا بیت امام راحل و خانه موزه های شهدا ایجاد شود و شهدای قم هرچه بیشتر معرفی گردند.

مقمیی افزود: خانه موزه شهید زین الدین در حال آماده سازی است و خانه موزه شهید شفیعی نیز در دست اقدام و خانواده شهید کلهری نیز برای تبدیل خانه شهید به خانه موزه اعلام آماده کرده اند اما برای تامین محتوای این اماکن فرهنگی همکاری بنیاد شهید ضروری است.  

وی به انجام ۷ پلاک کوبی کوچه ها بنام شهدا از سال گذشته تاکنون اشاره کرد واین اقدامات را در راستای انتقال فرهنگ ایثار وشهادت به نسل امرزو ذکرکرد.

همچنین در پایان این جلسه از پوستر فراهوان عکس ” فراخوان عکس،قم شهرمن” با حضور مدیرکل بنیاد شهید وامور ایثارگران و رئیس و اعضای کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قم رونمایی شد.