- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس محور جاودانگی

فرمانده انتظامی استان گفت: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس محور جاودانگی تاریخ دفاع مقدس و پرچمدار این حوزه است و افق روشنی پیش رو دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از  پایگاه خبری پلیس ، سردار ” کاظم مجتبایی ” در دیدار مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس استان با وی اظهار داشت: دفاع مقدس هیچ وقت در گروه خاصی خلاصه نمی شود .

وی افزود:با شروع دفاع مقدس ما در مقابل کل دنیا ایستادیم، دفاع مقدس مرز ماندن و رفتن جمهوری اسلامی بود و اگر این دفاع با حضور همه ارگانها، نهادها و اقشار مختلف مردم و اتحاد آن ها تحت زعامت رهبر انقلاب نبود قطعا به سرانجام نمی رسید و منجر به شکست می شد.

فرمانده انتظامی استان ابراز داشت:همدلی مردم،مسئولان و فرماندهان و به تعبیری شجاعت جوانان این مرز و بوم و حمایت آنها باعث مانایی ، درخشش ،تحکیم و تثبیت جمهوری اسلامی شد.

وی تصریح کرد: دفاع مقدس سرفصلی است که در یک مرحله از تاریخ نمی گنجد بلکه الی الابد خواهد بود و تاریخ شجاعت، اخلاص، از خودگذشتگی و شهادت را نشان می دهد.

سردار مجتبایی تاکید کرد: حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس راهبردی است که باید با دید جامع به آن نگریست، دفاع مقدس فراملیتی است و همه را در بر می گیرد ،کار در این حوزه همت بلند ، شجاعت بی سابقه و توان مضاعف می‌خواهد.

وی اضافه کرد: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس محور جاودانگی تاریخ دفاع مقدس و پرچمدار این حوزه است و افق روشنی پیش رو دارد به خصوص موزه دفاع مقدس که بخش مهمی از بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس است.

فرمانده انتظامی استان خاطر نشان کرد: موزه دفاع‌مقدس ،متعلق به همه است همان طوری که دفاع مقدس متعلق به همه بود بنابر این لازم است تا با یک همت جمعی آن را به سرانجام برسانیم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس استان قم نیز گفت: قم خواستگاه انقلاب اسلامی است بنابراین موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم کاربرد فرا استانی خواهد داشت.

وی افزود: از جمله فعالیت‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس استان قم موضوع تکمیل و احداث موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در این استان است.

سرهنگ “سید احمد حسینی” اظهار کرد: همزمان با سفر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در سال ۸۹ به این استان مصوب شد موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در این استان ساخته شود که از سال ۹۱ فعالیت‌های عمرانی آن آغاز شد، خوشبختانه با نگاه ویژه‌ای که استاندار، شهردار، شورای شهر و حتی نمایندگان مجلس دارند توانسته‌ایم به تکمیل پروژه سرعت ببخشیم به گونه‌ای که کل پروژه حدود ۷۰ درصد پیشرفت دارد و در ماه های اخیر افتتاح خواهد شد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم بیان کرد: موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس استان قم پس از حرم مطهر حضرت معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران سومین نقطه مهم شهر محسوب خواهد شد و همین مسئله باعث می‌شود که در توسعه اقتصادی استان قم نیز نقشی اثرگذار داشته باشد.