بسیج دستگاه های دولتی و نهادها استان قم برای کمک به سیل زدگان لرستان

استاندار قم اقدامات استان قم در کمک به سیل زدگان استان لرستان را تشریح کرد و گفت: اعزام یک دستگاه بالگرد و تجهیزات سنگین از استان قم، بخشی از این کمکها می باشد. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از روابط عمومی استانداری قم دکتر بهرام سرمست استاندار قم با اشاره به اعزام […]

استاندار قم اقدامات استان قم در کمک به سیل زدگان استان لرستان را تشریح کرد و گفت: اعزام یک دستگاه بالگرد و تجهیزات سنگین از استان قم، بخشی از این کمکها می باشد.
به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از روابط عمومی استانداری قم دکتر بهرام سرمست استاندار قم با اشاره به اعزام معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری به عنوان نماینده ی ویژه استان قم برای هماهنگی کمک های ارسالی استان قم به سیل زدگان لرستان گفت: اقدامات بسیار خوبی در راستای هماهنگی نیروها و امکانات ارسال شده در لرستان صورت گرفته است.
وی تعیین اداره کل راهداری قم بعنوان معین راهسازی شهرستان دورود را مورد توجه قرار داد و افزود: ۲۵دستگاه ماشین‌آلات سنگین با کمک شهرداری قم فراهم و در شهرستانهای دورود ، کوهدشت و پلدختر مستقر شده اند‌
مقام عالی دولت در استان ادامه داد: تامین ۴۲۰۰ تخته چادر ، پتو و موکت ، دو دستگاه کامیون ایسوزو، دو دستگاه مینی‌بوس ، پنج دستگاه خودروی تویوتا، و یک فروند بالگرد توسط هلال‌احمر قم برای کمک به مناطق سیل زده ارسال شدند.
سرمست گفت: مسئولیت انتقال کلیه اقلام از فرودگاه خرم‌آباد به مناطق هدف در استان لرستان برعهده استان قم می باشد.
استاندار قم همچنین ارسال فاز اول اقلام‌خوراکی مورد نیاز و کمکهای نقدی به مبلغ سه میلیارد و ششصد میلیون ریال را مورد توجه قرار داد و گفت: برنامه‌ریزی جهت تامین بخشی از لوازم‌خانگی مورد نیاز مردم ( یخچال ، فرش و …) که در روزهای آتی ارسال خواهد شد توسط کمیته‌امدادامام (ره) استان قم انجام شده است
وی خاطرنشان کرد:شرکت مخابرات استان نیز تجهیزات‌فنی مورد نیاز مهار بحران در بخش ارتباطات به مبلغ سه میلیارد ریال و نیز تامین ۲۰ دستگاه‌کانکس را تامین و ارسال نموده است.
مقام عالی دولت در استان در پایان گفت: استقرار اکیپ‌های تهیه و توزیع غذای‌گرم به نمایندگی از حوزه‌علمیه ، کمیته امداد و موکب حضرت معصومه(س) قم در شهرستان پلدختر نیز از دیگر اقدامات استان قم در استان لرستان می باشد.