بسیج در جبهه فرهنگ‌سازی مصرف بهینه آب گام می‌گذارد

بسیج که همواره در جبهه‌های مختلف اعم از دفاعی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی پیشگام بوده است این بار نیز قدم در راه فرهنگ‌سازی مصرف بهینه آب گذاشت. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قم، همزمان با هفته دفاع مقدس تفاهم‌نامه همکاری بین شرکت آب و […]

بسیج که همواره در جبهه‌های مختلف اعم از دفاعی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی پیشگام بوده است این بار نیز قدم در راه فرهنگ‌سازی مصرف بهینه آب گذاشت.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قم، همزمان با هفته دفاع مقدس تفاهم‌نامه همکاری بین شرکت آب و فاضلاب استان قم با سازمان بسیج مهندسین صنعتی استان با رویکرد مدیریت مصرف آب در غرفه اقتصادی مقاومتی نمایشگاه «یاد یاران» به امضا رسید.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با بیان اینکه این تفاهم‌نامه به منظور اجرای برنامه‌های مشترک فرهنگی و ترویجی در زمینه فرهنگ‌سازی مصرف بهینه آب در مساجد استان به امضا رسید، گفت: هدف از انعقاد این تفاهم‌نامه ارتقاء آگاهی عمومی نسبت به وضعیت منابع آب کشور و استان قم و فرهنگ‌سازی و ارائه الگوی مصرف صحیح و بهینه‌ آب است.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت بسیار عظیم بسیج را در راستای ترویج فرهنگ درست مصرف و اقتصادی مقاومتی گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه آموزش‌های تخصصی در حوزه آب و نحوه مصرف و همچنین استفاده از تجهیزات کاهنده مصرف به نیروهای منتخب بسیج داده می‌شود تا این بسیجیان با حضور در مساجد اقشار مختلف جامعه را با الگوهای صحیح مصرف آشنا کنند.

دکتر علی جان صادق پور اصلاح الگوی مصرف را یکی از ضروریات اصلی امروز جامعه دانست و با بیان اینکه امروز با کمبود آب در کشور و استان مواجه هستیم، ابراز داشت: امیدواریم با این اجرای مفاد این تفاهم‌نامه قدم‌های مثبتی در راه اصلاح الگوی مصرف برداشته شود و قشر وسیعی از جمعیت استان تحت پوشش آموزش‌ها قرار گیرند.

حسین نیکوکلام مسئول بسیج مهندسین صنعتی سپاه امام علی بن ابی‌طالب(ع) نیز با اشاره به بحران آب در کشور، فرهنگ‌سازی را سرلوحه فعالیت‌های بسیج از ابتدای شکل‌گیری دانست و گفت: امیدواریم با همکاری شرکت آب و فاضلاب استان بتوانیم نسبت فرهنگ‌سازی مصرف بهینه آب و مدیریت مصرف فعالیت‌های مشترکی را در استان آغاز کنیم.