برگزاری ۴۰برنامه بهداشتی درمانی،همزمان باچهلمین سالگرد پیروزی انقلاب

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، چهل برنامه بهداشتی درمانی در حوزه سلامت استان قم برگزار می شود. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، دکتر ابوالفضل ایرانی خواه امروز در کارگروه بهداشت درمان و سلامت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب […]

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، چهل برنامه بهداشتی درمانی در حوزه سلامت استان قم برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، دکتر ابوالفضل ایرانی خواه امروز در کارگروه بهداشت درمان و سلامت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی استان قم، گفت: ایام الله دهه فجر امسال و پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، با سال های دیگر متفاوت است چرا که با وجود تمامی توطئه هایی که علیه نظام پرافتخار جمهوری اسلامی توسط دشمنان ایجاد شده، اما کوچکترین خدشه ای در مسیر انقلاب به وجود نیامده و همواره دشمنان ناکام مانده اند.

وی عنوان داشت: دشمنان و معاندان نظام اسلامی با تمام وجود در راستای ضربه زدن به نظام پر افتخار اسلامی ایران، تلاش کردند و امسال نیز کوشیدند که این انقلاب نتواند چهلمین سالگرد خود را جشن بگیرد، اما تمامی خواب‌ها و برنامه‌های آنها نقش بر آب شد و شاهد جشن بزرگ انقلاب در چهلمین سالگرد پیروزی آن هستیم.

قائم مقام وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: اقدامات صورت گرفته در حوزه سلامت بر کسی پوشیده نیست و تحولی عظیم پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در امر بهداشت و درمان صورت گرفت و طی سال های اخیر نیز با طرح انقلاب گونه تحول نظام سلامت، این خدمات توسعه بیشتری یافت.

دکتر ایرانی خواه با اشاره به تحول صورت گرفته در حوزه سلامت در استان قم گفت: شاهد بودیم که پیش از پیروزی انقلاب مراکز درمانی قم، همانند مدرسه در یک ساعت خاص فقط فعالیت داشتند و اگر کسی در شب به پزشک نیاز پیدا می کرد، باید تا صبح منتظر می‌ماند که آیا پزشکی که از خارج کشور برای طبابت به قم آمده بود، سر کار می آید یا خیر؟

وی افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، موضوع بهداشت و درمان در سراسر کشور و استان قم رشد چشمگیری پیدا کرد و با دایر شدن خانه‌های بهداشت، راه‌اندازی مراکز بهداشتی درمانی، بیمارستان‌ها، تربیت پزشکان متخصص، پرستاران، پیراپزشکان و… کار عظیمی در امر سلامت انجام شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به برنامه‌های این دانشگاه همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، قرار است چهل برنامه در حوزه بهداشت و درمان انجام شود که از جمله آن می‌توان به راه‌اندازی کلینیک ویژه بیمارستان شهید بهشتی، بهره‌برداری از چند خانه بهداشت روستایی، مرکز درمانی شبانه‌روزی در پردیسان، کلنگ‌زنی پایگاه اورژانس بلوار پیامبر اعظم(ص) و… اشاره کرد.

وی افزود: همچنین تولید مستند چهل سالگی حوزه بهداشت و درمان، همایش انقلاب و سلامت با محوریت عمران و سلامت، برگزاری خدمت بهداشتی در چهل پایگاه و مساجد و… از دیگر برنامه‌هایی است که همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.