برگزاری یازدهمین همایش بین المللی پژوهش های قرآنی در قم

یازدهمین همایش بین المللی پژوهش های قرآنی با محوریت قرآن کریم واستکبار ستیزی وبا حضور اندیشمندان حوزه قرآنی کشوری وخارجی در قم برگزار می شود. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،دکتررضا امامی ،دبیر برگزاری این همایش صبح امروز در گفتگو با خبرنگاران که در سالن همایش های دانشگاه علوم ومعارف قرآن کریم برگزار شد […]

یازدهمین همایش بین المللی پژوهش های قرآنی با محوریت قرآن کریم واستکبار ستیزی وبا حضور اندیشمندان حوزه قرآنی کشوری وخارجی در قم برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،دکتررضا امامی ،دبیر برگزاری این همایش صبح امروز در گفتگو با خبرنگاران که در سالن همایش های دانشگاه علوم ومعارف قرآن کریم برگزار شد اظهار داشت: یازدهمین همایش بین المللی پژوهش های قرآنی با محوریت قرآن کریم واستکبار ستیزی وبا حضور اندیشمندان حوزه قرآنی کشوری وخارجی درتاریخ ۲۸الی ۳۰فرودین ماه جاری با سخنرانی آیت الله اعرافی در مدرسه عالی امام خمینی (ره) قم برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه تعداد هزار و۱۱۵مقاله به دبیرخانه این همایش رسیده است ،خاطر نشان کرد:از این تعداد ۹۸۵مقاله داخلی و۱۳۰مقاله نیز خارجی می باشد واز این تعداد ۵۰۰مقاله برای بخش نهایی انتخاب شده است.

همچنین از ۵عنوان کتاب ویژه این همایش در این مراسم رونمایی خواهد شد.

وی گفت:اهداف این همایش  شامل تشویق وترغیب جامعه جهانی قرآنی به کنکاش در قرآن کریم وتحقیق وپژوهش در عرصه علوم ومعارف قرآن کریم با محوریت موضوعات همایش ،نشان دادن جامعیت آموزه های اسلام ومعارف قرآن کریم در هدایت وجهت دهی تمام ابعاد جامعه بشری ،وگفتمان سازی عمومی مفاهیم قرآنی در سطح جامعه وجهان اسلام خواهد بود.

وی به محورهای این همایش نیز اشاره کرد وافزود:استکبار ستیزی در قرآن کریم ،استکبار ستیزی در سیره معصومان ،استکبار ستیزی در گفتمان انقلاب اسلامی از مهمترین محور های این همایش به شمار می رود.

امانی با بیان اینکه ۳۰ مهمان خارجی از ۹ کشور در این همایش در استان قم حضور خواهند داشت ادامه داد: از مقالات داخلی ۶۸ مقاله از دبیرخانه‌های منقطه‌ای و استانی معرفی و در این همایش مورد تقدیر قرار می‌گیرند و از این مقالات داخلی حدود ۵۰۰ مقاله بصورت الکترونیکی منتشر خواهند شد.

دبیر همایش بین المللی قرآن کریم با اشاره به رونمایی پوستر سال آینده این همایش گفت: همچنین از پنج عنوان که هماهنگ با موضوع همایش است رونمایی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه بالغ بر ۱۰۰ استاد، مقاله‌ها را ارزیابی کرده‌اند گفت: داوری‌ها در ۱۵ دبیرخانه استانی انجام و به دبیرخانه اصلی ارسال شده است و بعد از بررسی آن مقالات اعلام می‌شوند.