برگزاری همایش ملی قرآن و هنر در قم

به همت مدرسه اسلامی هنر قم ،همایش ملی قرآن و هنر اوایل اسفند ماه سالجاری در قم برگزار می شود. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،مدیر مدرسه اسلامی هنر قم،بعد از ظهر امروز  در گفتپو با خبرنگاران با اشاره به این که این مدرسه از سال ۸۳ آغاز به فعالیت کرده است اظهار داشت : […]

به همت مدرسه اسلامی هنر قم ،همایش ملی قرآن و هنر اوایل اسفند ماه سالجاری در قم برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،مدیر مدرسه اسلامی هنر قم،بعد از ظهر امروز  در گفتپو با خبرنگاران با اشاره به این که این مدرسه از سال ۸۳ آغاز به فعالیت کرده است اظهار داشت : مسائل نظری هنری در قالب رشته های تخصصی مختلف در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می شود.
حجت الاسلام سید محمدحسین نواب افزود: در حال حاضر ۶۰۰ دانشجو در رشته های مختلف از جمله معماری هنر، تاریخ هنر، فلسفه و فقه هنر، حکمت هنرهای دینی و سایر موارد مشغول به تحصیل هستند.
وی با اشاره به این که اولین همایش ملی قرآن کریم و هنر، سه سال پیش در قم برگزار شد گفت: ۳۰۰ مقاله به این دوره همایش ارسال شد.
وی اضافه کرد: دستاوردهای این همایش راه اندازی مدرسه های دراماتورژی قرآن، فقه هنر و صنایع دستی بود که به دنبال بررسی مفاهیم و فلسفه هنری هستیم.
وی تاکید کرد: در حال حاضر طرح جامع هنرهای قرآنی در حال تدوین است به گونه ای که آثار روایی شیعه در حال متن خوانی است که امیدواریم به سرانجام برسد.
وی از ارتباط با سایر هنرمندان خبر داد و گفت: از طرح ها و ایده های هنرمندان استفاده خواهیم کرد، ضمن این که آثار متنوعی در این مجموعه تولید شده است.

همچنین دبیر علمی دومین همایش ملی قرآن کریم و هنر  در این نشست گفت: ارسال مقاله به دبیرخانه این همایش که با همت مدرسه اسلامی هنر در قم برگزار می شود فراخوان شده و آخرین مهلت ارسال مقاله ها، پایان دی ماه سال جاری است.

حجت الاسلام علیرضا قائمی نیا  با بیان این که همایش ملی قرآن کریم و هنر، اسفندماه امسال ترتیب می یابد، اظهار داشت: حوزویان و دانشگاهیان می توانند آثار خود را به دبیرخانه این همایش واقع در شهر مقدس قم، بلوار بسیج، نبش کوی ۲۰، مدرسه اسلامی هنر ارسال کنند.
وی افزود: علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سامانه www.Quranandart.ir مراجعه کنند.
وی، هنر و زیبایی در قرآن و حدیث، ادراک و فهم زیبایی قرآن، قرآن در هنرها، قرآن و نظریه های ادبی جدید و دراماتورژی و جنبه های نمایشی قرآن را از مهمترین محورهای این همایش عنوان کرد.
دبیرعلمی دومین همایش ملی قرآن کریم و هنر با بیان این که نیاز به بازسازی مفاهیم قرآنی در قالب هنر اسلامی داریم، گفت: در حال حاظر مطالعات جدیدی میان مسلمان و جریان های فکری صورت گرفته است که نشانگر اهمیت هنر است.
قائمی نیا ادامه داد: هنر چهره دنیای مدرن را تشکیل می دهد حتی گستره هنر از علم و فناوری بالاتر رفته است.