برگزاری همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری ورونق تولید درقم

استاندار قم از برگزاری همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری و رونق تولید در استان قم در سال جاری خبر داد. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از روابط عمومي استانداري قم، دكتر بهرام سرمست استاندار قم پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان قم که در سالن معصومیه فرمانداری […]

استاندار قم از برگزاری همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری و رونق تولید در استان قم در سال جاری خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از روابط عمومي استانداري قم، دكتر بهرام سرمست استاندار قم پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان قم که در سالن معصومیه فرمانداری قم برگزار شد، ضمن قدردانی از خدمات نوروزي ستاد تسهيلات زائرين اظهار كرد:‌ جشن نیمه شعبان نيز باید باشکوه تر از سال های گذشته برگزار شود .
وي اقدامات ستاد مدیریت بحران و ستاد تسهیلات سفر و زائرین و همچنین اقدامات ستاد یاری رسان به امدادرسانی به لرستان را مورد توجه قرار داد و افزود: به آقاي غضنفری معاون امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري ماموریت داده ام که به کمک استانداری لرستان بپردازد و رابط ما با این استان باشد.
سرمست با تاكيد بر ايجاد تشکیلات منظم در راستاي ارسال هماهنگ کمک های شهروندان قمي به مردم لرستان گفت: در همین زمینه فردا جلسه ای تشکیل خواهد شد.
استاندار قم با اشاره به تماس تلفني رئيس جمهور در راستاي هماهنگي ستاد مديريت بحران استان قم در راستاي مقابله با خسارات سيل افزود: رئيس جمهوري از کمک های استان قم به لرستان بسیار خوشحال شدند و این کمک ها در چارچوب مشخص ادامه خواهد داشت.
سرمست با تاكيد بر پرهیز از حاشیه پردازی در جريان سيل در كشور خاطرنشان كرد: سیاست بازی ها باید کنار گذاشته شود و همگی در خدمت خسارت دیدگان باشیم.
وي در بخش ديگري از سخنان خود ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی استان را بسیار مهم تلقي و خاطرنشان كرد: مدیر كل بازرسی استانداری وظیفه دارد عملکرد دستگاه های اجرایی را زیر ذره بین قرار دهد تا نمره این عملکردها نسبت به سال های گذشته بالاتر رود.
مقام عالي دولت در استان همچنين قرار گرفتن در سالي كه از سوي رهبر معظم انقلاب به عنوان ” رونق تولید” نامگذاري شده است را مورد توجه قرار داد و گفت: نخستین الزام در راستاي رونق توليد توجه به امنیت بوده و هیچ حاشیه ای نباید این سال را تحت الشعاع قرار دهد.
استاندار قم اظهار داشت: الزام دیگر رونق تولید این است كه تمام بخش های دولتي باید بر اساس این هدف اولویت بندی نموده و از بورکراسی و مانع تراشی برای تولید بپرهیزند.
سرمست با تاكيد بر هدايت مردم به سمت مصرف کالاهای داخلی توسط همه ي تربيون داران و افراد تاثيرگذار تصريح كرد: مسئولین اجرایی باید پیوند خود را با مردم افزایش داده و در راستاي گرايش شهروندان به توسعه و عمران  كشور گام بردارند.
مقام عالي دولت در استان خاطرنشان كرد: امروز دولت و نظام یک مجموعه واحد هستند و دشمنان ما در صدد نا امید کردن مردم مي باشند.
استاندار قم یادآور شد: برای رونق تولید، حفظ اشتغال موجود و فعال کردن واحدهای تولیدی نیمه تعطیل در اولویت بوده و دولت باید بررسی کند که چه کمکی برای بازگشت این واحدها به چرخه تولید می تواند بکند.
سرمست با بیان اینکه مسئولین استانی باید بیش از پشت میز نشینی به جامعه هدف سرکشی کرده و مشکلات آنان را حل کنند، تاکید کرد: ما باید برش استانی رونق تولید را ایجاد کنیم و مشخص کنیم که هر دستگاه اجرایی چه وظیفه ای بر عهده دارد، در همین زمینه همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری و رونق تولید در استان قم برگزار خواهد شد.
در پايان اين مراسم از دستگاه هاي برتر در زمينه ي ارائه ي خدمات به زائرين نوروزي و نيز مديريت بحران سيل قدرداني كرد.
آيت الله سعيدي امام جمعه قم نيز در اين جلسه با بيان اينكه استاندار قم از پرداختن به برخی تشریفات غیر ضروری پرهیز کرده است، از اين موضوع قدرداني كرد و گفت: در اسلام نسبت به پرداختن به برخی تشریفات نهی شده و از مسئولان می خواهیم که از پرداختن به این تشریفات بپرهیزند.
وي شعار سال جاری را نيز موردتوجه قرار داد و ادامه داد: این فرمایش رهبر انقلاب برای ما یک راهبرد است و باید با همدلی، صفا و صمیمیت به سمت تحقق رونق تولید حرکت کنیم.
همچنين حجت الاسلام ذوالنوری نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بارش هاي اخير در استان قم اظهار داشت: با استفاده از تجارب گذشته، در سیل اخیر پیش بینی های لازم صورت گرفت و با مدیریت رودخانه ها مشکلی برای مردم و زائران ایجاد نشد.